برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از انجام ۱۴ هزار و ۱۶۱ مورد ماموریت امداد و نجات در طول اجرای طرح امداد و نجات تابستانه سال جاری خبر داد.

مازندمجلس:

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، مرتضی سلیمی با اشاره به اجرای طرح امداد و نجات تابستان ۹۶ سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از ابتدای تیرماه تا اول مهرماه سال جاری، گفت: طی این مدت ۱۴ هزار و ۱۶۱ مورد ماموریت امداد و نجات و خدمات امدادی صورت گرفت؛ در این حوادث ۱۷۱ هزار و ۹۸ نفر آسیب دیده اند که منجر به مصدومیت ۳۲ هزار و ۸۱۰ نفر در حوادث مختلف شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای اجرای طرح امداد و نجات تابستانه بیش از ۸ هزار و ۳۰۰ نفر توسط جمعیت هلال احمر به مراکز درمانی انتقال یافتند و یک هزار و ۹۹۳ نفر نیز در سوانح ترافیکی رهاسازی شده اند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اعلام انجام ۶۹ درصد ماموریت‌های انجام شده در این طرح اظهار داشت: از ۶۹ درصد ماموریت‌های انجام شده در قالب عملیات‌های ترافیکی، کوهستان، ساحلی، سیل و آبگرفتگی و ...، ۳۱ درصد خدمات امداد و نجات شامل مراجعات حضوری و برنامه‌های مناسبتی بوده که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴ درصد رشد داشته است.

مازندران، اصفهان و قزوین سه استان پر عملیات کشور

سلیمی با بیان اینکه بیشترین عملیات در استان‌های مازندران، اصفهان و قزوین بوده است، تصریح کرد: مازندران با یک هزار و ۷۶۰ مورد عملیات، ۱۸ درصد از همه عملیات‌های امدادی را به خود اختصاص داده است، ۸۶۰ مورد عملیات شامل ۹ درصد از عملیات‌ها نیز مختص استان اصفهان بوده و قزوین با انجام ۵۱۱ مورد عملیات به عنوان سومین استان پر عملیات کشور ۵ درصد از عملیات را به خود اختصاص داده است.

وی درباره بیشترین عملیات ترافیکی در محور‌های مواصلاتی کشور گفت: در استان آذربایجان غربی محور سلماس به خوی و ارومیه با ۶۳ مورد انجام عملیات دارای بیشترین ماموریت ترافیکی بوده است، استان اصفهان محور اصفهان _شهرکرد و استان قزوین محور تاکستان _ رزن با ۶۱ مورد ماموریت ترافیکی رتبه‌های بعدی محور‌های پر ماموریت کشور را به خود اختصاص داده اند.

اسکان بیش از ۶ هزار هموطن به صورت اضطراری و در پایگاه‌های امداد و نجات بین شهری

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه از مجموع ۱۷۱ هزار و ۹۸ آسیب دیده در سوانح و حوادث به وقوع پیوسته در کشور از ابتدای تیرماه تا اول مهر ماه سال جاری، گفت: از این تعداد ۸۷ هزار و ۵۲۸ نفر از هموطنان امدادرسانی شدند؛ از اسکان ۶ هزار و ۲۷۸ سیل زده نیز ۳ هزار و ۹۶۸ نفر اسکان اضطراری داده شده و ۲ هزار و ۳۱۰ نفر نیز به صورت موقت در پایگاه‌های بین شهری توسط جمعیت هلال احمر اسکان داده شده اند.

وی به تعداد نجات یافتگان در حوادث و سوانح مختلف اشاره کرد و یادآور شد: ۱۴ هزار و ۴۴۴ نفر از هموطنان توسط عوامل امدادی هلال احمر در عملیات‌های کوهستان و سیلاب امدادرسانی شدند، همچنین عملیات رهاسازی افراد گرفتار در خودرو‌ها ناشی از تصادفات جاده‌ای انجام و آسیب دیدگان به مراکز درمانی منتقل شدند.

 

عملیات امداد استان جمعیت اصفهان ترافیکی حوادث ماموریت قزوین اسکان اجرای مراکز اختصاص سوانح مازندران بیشترین عملیات‌های درمانی ابتدای اشاره امدادی اضطراری محور‌های پایگاه‌های امدادرسانی هموطنان تعداد انتقال تابستانه خدمات ماموریت‌های رهاسازی کوهستان تیرماه مختلف اعلام اینکه