برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: استقامت و روحیه مجاهدت در مردم باعث بازدارندگی حمله دشمنان شده است.

مازندمجلس: علی لاریجانی در سومین روز سفر خود به استان فارس در یادواره شهدای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان مرودشت گفت: این‌که تشکیل جلساتی برای گرامیداشت شهدا در شهرهای مختلف مرسوم شده، کار پسندیده و خوبی است و این کار برادران سپاه پاسداران برای برگزاری چنین یادواره هایی قابل تحسین است.
وی ادامه داد: شهدا نیازمند این‌گونه جلسات نیستند به دلیل این‌که مقام آنان رفیع است، اما ما به این‌گونه جلسات نیاز داریم و فکر می‌کنم حضور در این جلسات، ذکر واقعی است و باعث می‌شود ما راه درست را برگزینیم. بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی، فراز و فرودهای زیادی اتفاق افتاده که یک مسیر، تمامی این موضوعات را به هم مربوط می‌کند؛ البته قدرت‌های بزرگ مخصوصاً آمریکا بعد از پیروزی انقلاب، حرکت خود را علیه نظام جمهوری اسلامی آغاز کردند، هر چند که در ظاهر ابتدا مبهم حرف می‌زدند اما راه دشمنی با ملت و انقلاب را دنبال کردند.
وی تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب، دشمنان، گروهک‌ها را برای تجزیه‌طلبی و ترور در ایران تجهیز می‌کردند و بزرگان زیادی از کشور را به شهادت رساندند که بعضی از شخصیت‌هایی را که ترور کردند، برای آن‌ها جایگزینی پیدا نشده است. به طور مثال شهید بهشتی یک شخصیت مدیر و مدبر بوده است. همچنین می‌توان به شهیدان مطهری، باهنر، رجایی و شهدای محراب اشاره کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دشمنان بعد از انقلاب مسائلی را در مناطق مختلف مانند کردستان، گنبد و سیستان و بلوچستان ایجاد کردند و زمانی نیز که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به خود آمد، جنگ تحمیلی را آغاز کردند.
وی با بیان این‌که «شهدا پیش‌قراولان دفاع از کشور بودند»، گفت: دفاع‌مقدس ابعاد پنهانی نیز دارد که باید مستنداً روشن شود، قبل از حمله صدام به ایران، وی به صورت رسانه‌ای و ایذایی کارهایی را در مرزها انجام می‌داد اما جدی نبود. در بعد از انقلاب، معاون وزیر خارجه وقت آمریکا از طرف رئیس‌جمهور این کشور نزد صدام رفت؛ این در حالی بود که عراق جزو بلوک شرق محسوب می‌شد، اما بعدها اخبار این دیدار درز پیدا کرد و شخصی که مسئول اطلاعات ارتش عراق بود، در کتابی که در خصوص داستان جنگ نوشته است، اظهار کرده که معاون وزیر خارجه آمریکا در آن زمان به صدام گفت در صورت حمله به ایران از سوی آمریکا مورد پشتیبانی اطلاعاتی و نظامی قرار خواهد گرفت.
وی افزود: صدام برای حمله به ایران از سوی آمریکایی‌ها به صورت کلی چراغ سبز دریافت کرد و برخی از کشورهای دیگر نیز به او کمک کردند. در سفری که به یکی از کشورهای ثروتمند منطقه داشتنم، سر میز شام با یکی از مسئولان امنیتی آن کشور گفتگو کردم و سؤال کردم که چرا شما به صدام و برخی از گروهک‌های تروریستی در افغانستان کمک کرده و می‌کنید؟ چرا فکر می‌کنید ما این موضوعات را نمی‌دانیم؛ چراکه کاملاً روشن است. این مسئول امنیتی در پاسخ گفت که قبول دارم درباره صدام اشتباه کردیم و اشاره کرد که 40 میلیارد دلار به صدام کمک کرده‌اند.
لاریجانی تصریح کرد: در گفت‌وگویی نیز که با یکی از مسئولان یکی از کشورهای خلیج‌فارس داشتم، او نیز نکاتی را عنوان کرد که تاکنون به کسی نگفته بود و این موضوع را بیان کرد که یک هفته قبل از حمله صدام به ایران، پدر شاه فعلی اردن با وی تماس گرفته و عنوان کرده صدام از شما کمک می‌خواهد تا هواپیماها از آن سمت نیز به ایران حمله کنند. البته این رئیس کشور عنوان کرد که ما به آنها کمک نکردیم البته راست می‌گوید چرا که از سوی منطقه آنان به ایران حمله نشد.
وی گفت: در هر صورت همه کشورهای منطقه در آن زمان و همچنین آمریکایی‌ها و برخی از کشورهای اروپایی به صف درآمدند تا صدام به ایران حمله کند و حتی فرانسوی‌ها در آن زمان به صدام هواپیما اجاره دادند و برخی از شرکت‌های آلمانی، سلاح شیمیایی به عراق ارائه کرده و حتی شوروی سابق نیز به صدام کمک کرد؛ اما آنان نتوانستند ایران اسلامی را از پای دربیاورند و ایران سربلند شد.
وی درباره عوامل موفقیت ایران در جنگ تحمیلی گفت: رهبری روحانیت شیعه به نحوی است که در قلب مردم نفوذ دارد و در زمان جنگ با رهبری امام راحل که ایستادگی را به مردم آموخت، توانستیم موفق شویم. همچنین در آن زمان روحیه شهادت و مجاهدت در بین مردم توسط امام خمینی (ره) ایجاد شد و مردم با عشق، دانشگاه و کارخانه را با سرافرازی رها می‌کردند تا از کشور دفاع کنند و این استقامت و روحیه مجاهدت باعث بازدارندگی دشمنان شده که دستاورد بزرگی است.
رئیس مجلس شورای اسلامی با قدردانی از خانواده‌های شهدا افزود: خانواده‌های شهدا افتخار کنند که از خانواده آنان کسی وجود داشته که باعث سرافرازی ملت شده است، چرا که برخی افراد با انجام یک کار باعث سرافرازی ملت شدند و تک‌تک شهدا، ملت را سرافراز کردند. البته ممکن است مردم به رفتار برخی از مدیران و دولتمردان گله داشته باشند، اما همیشه پشتیبان شهدا هستند.
وی ادامه داد: با وجود اوضاع آشفته منطقه، کسی جرأت نمی‌کند علیه ایران اسلامی حرف بزند چون آن‌ها این موضوع را آزموده‌اند که شرق و غرب با هم متحد شدند اما نتوانستند ایران را شکست دهند. البته آمریکایی‌ها هنوز به کینه‌ورزی‌شان ادامه می‌دهند و در مسئله هسته‌ای شیطنت می‌کنند.
وی با اشاره به رشادت ایرانیان در مقابل دشمنان گفت: باید مدیران تلاش کنند تا مشکلات مناطق مختلف حل شود و مردم نیز بدانند که گوش‌های شنوا حرف‌های آنان را می‌شنود.
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: برای رفع مشکلات کشاورزان تمهیداتی اتخاذ شده و موضوع تعطیلی کارخانه‌ها در شهرستان مرودشت پیگیری می‌شود؛ چراکه باید با استفاده از ظرفیت‌ها شرایط را برای اشتغال جوانان و تحصیلکرده‌ها فراهم کرد.
وی تصریح کرد: توصیه‌های لازم به فرماندار و استاندار شهرستان مرودشت برای رفع مشکلات صورت گرفته و مواردی را که لازم است به وزرای مربوطه تذکر دهند نیز با همکاری آقای برومند نماینده مردم مرودشت پیگیری خواهم کرد تا حداقل بخشی از مشکلات حل شود. با تدابیر مقام معظم رهبری و پیروی از دستورات ایشان و تلاش مسئولان، در کل شرایط آینده ایران خوب است و امیدوارم وضعیت در حوزه اقتصادی نیز بهبود یابد.
اسلامی انقلاب کشورهای البته دشمنان آمریکا مرودشت منطقه آمریکایی‌ها مشکلات رهبری همچنین سرافرازی موضوع لاریجانی تصریح عنوان افزود شورای مسئولان اشاره ادامه این‌که شهرستان جلسات مختلف نتوانستند شیطنت گرفته یادواره درباره شهدای روحیه مجاهدت پیگیری شرایط مسئله مدیران هسته‌ای خانواده‌های چراکه امنیتی مناطق ایجاد اظهار این‌گونه زیادی شهادت تحمیلی معاون موضوعات پیروزی جمهوری می‌کردند خارجه مسئول آن‌ها