برگزیده ها

مازندمجلس: وزیر خارجه ترکیه خواستار تعیین یک محدوده زمانی جهت ابطال همه‌پرسی کردستان عراق شد.

مازندمجلس: «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه روز پنجشنبه گفت یک محدودیت زمانی برای منطقه کردستان عراق باید درنظر گرفته شود تا نتیجه همه‌پرسی جدایی را ابطال کنند.
چاووش‌اوغلو بعد از دیدار با همتای فرانسوی خود، به خبرنگاران گفت این محدودیت زمانی باید اعمال شود تا کردستان عراق گام‌های لازم برای اصلاح کردن اشتباهی (همه‌پرسی جدایی) که انجام داد را بردارد.
به نوشته وبگاه روزنامه «ینی شفق» وی همچنین افزود: «اگر اقدامات لازم در آن محدوده زمانی انجام شد که مشکلی نیست اما اگر نشود، درخواست‌ها و گام‌های دولت عراق برای ما معیار مهمی خواهد بود.»
وزیر خارجه ترکیه درباره طرح پیشنهادی رئیس جمهور فرانسه برای میانجی‌گری میان بغداد و منطقه کردستان عراق گفت ترکیه از هر اقدامی برای یافتن راهکاری جهت حل مشکل میان عراق و اربیل حمایت می‌کند.
چاووش‌اوغلو همچنین افزود که طی دیدار با «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه، پاریس بر لزوم حل این بحران از طریق چارچوب قوانین قانون اساسی عراق تاکید کرده و اقدام «مسعود بارزانی» رئیس دولت اربیل را اشتباه می‌دانند.
منطقه کردستان عراق به ریاست «مسعود بارزانی» روز دوشنبه و علی‌رغم مخالفت‌های شدید منطقه‌ای و بین‌المللی، همه‌پرسی جدایی از بغداد را برگزار کرده و کمیته انتخابات این منطقه روز گذشته نتیجه آن را موفق توصیف کرد.
کردستان منطقه همه‌پرسی چاووش‌اوغلو زمانی جدایی ترکیه خارجه بغداد فرانسه بارزانی مسعود افزود اربیل نتیجه ابطال محدوده محدودیت دیدار گام‌های همچنین