برگزیده ها
انتقاد مطهری از خطوط قرمز مصنوعی و عدم کادرسازی سیاسی

مازندمجلس: سیاست > مجلس - نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی به دلیل برخی حساسیت های غیر‌ضروری و خطوط قرمز مصنوعی افراد صالح کنار گذاشته می شوند افراد درجه دوم و سوم منصوب می شوند که این به ضرر کشور است.

مازندمجلس:علی مطهری نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرآنلاین درباره لزوم کادرسازی های سیاسی در دهه چهارم انقلاب، گفت: ما نیاز به احزاب قوی داریم تا بتوانند در زمینه کادرسازی ها و تربیت مدیران کارآمد کمک کنند.

او ادامه داد: یکی از کاستی های ما از اول انقلاب تا امروز این است که احزاب قوی نداریم به همین جهت در انتخابات‌ یا تشکیل دولت‌ها و همچنین معرفی وزرا و معاونین وزرا با مشکل مواجه می شویم.

نایب رئیس مجلس افزود: خلاءهای موجود در این زمینه موجب می شود در بزنگاه ‌هایی چون انتخاب مقامات برای تصدی پست ها، افراد از طریق روابط، معرفی و منصوب شوند،لذا به نظر می رسد راه حل این مشکل تقویت احزاب فراگیر در کشور باشد.

مطهری درباره تاثیر رد صلاحیت های افراد موثر و کارآمد در عرصه هایی که می تواند آینده‌ساز باشد مانند مجلس و ... گفت: این نیز می تواند یکی از موانعی باشد که از حضور افراد موثر و کارآمد در عرصه های مهم جلوگیری می کند؛ وقتی به بهانه های واهی برخی افراد صالح، موفق به تصدی پست ها نمی شوند و یا به دلیل برخی حساسیت های غیر ضروری و خطوط قرمز مصنوعی افراد صالح کنار گذاشته می شوند افراد درجه دوم و سوم منصوب می شوند که این به ضرر کشور است.

29216

افراد کارآمد مطهری احزاب کادرسازی مصنوعی منصوب تواند معرفی درباره سیاسی زمینه انقلاب