برگزیده ها
لاریجانی:آمریکایی‌ها با کینه در مساله هسته‌ای شیطنت می‌کنند

مازندمجلس: سیاست > مجلس - رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکایی ها با وجود ناکامی در اقدامات خصمانه خود علیه ملت ایران پس از انقلاب اسلامی هنوز به کینه ورزی خود ادامه می دهند و در مساله هسته ای شیطنت می کنند.

مازندمجلس:به گزارش خبرآنلاین علی لاریجانی روز جمعه در سومین روز سفر خود به استان فارس در یادواره شهدای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان مرودشت گفت: آمریکایی ها با وجود ناکامی در اقدامات خصمانه خود علیه ملت ایران پس از انقلاب اسلامی هنوز به کینه ورزی خود ادامه می دهند و در مساله هسته ای شیطنت می کنند.

او افزود: امروز و با وجود اوضاع آشفته منطقه، کسی جرأت نمی‌کند علیه ایران اسلامی حرف بزند چون آنها این موضوع را آزموده‌اند که شرق و غرب با هم متحد شدند اما نتوانستند ایران را شکست دهند.

اهم صحبت‌های او از این قرار است:

*صدام برای حمله به ایران از سوی آمریکایی‌ها به صورت کلی چراغ سبز دریافت کرد و برخی از کشورهای دیگر نیز به او کمک کردند.

*{با اشاره به سفر خود به یکی از کشورهای منطقه}: مقام های این کشور ضمن پذیرش اشتباه خود در قبال حمایت از صدام، اذعان کردند که 40 میلیارد دلار به جنگ افروزی رژیم بعث علیه ایران کمک کرده بودند.

*بنا به گفته مسئولان یکی از کشورهای منطقه، یک هفته قبل از حمله صدام به ایران، پدر شاه فعلی اردن با وی تماس گرفته و عنوان کرده بود صدام از شما کمک می‌خواهد تا هواپیماها از آن سمت نیز به ایران حمله کنند. البته این رئیس کشور عنوان کرد که ما به آنها کمک نکردیم البته راست می‌گوید چرا که از سوی منطقه آنان به ایران حمله نشد.

*همه کشورهای منطقه در آن زمان و همچنین آمریکایی‌ها و برخی از کشورهای اروپایی به صف درآمدند تا صدام به ایران حمله کند و حتی فرانسوی‌ها در آن زمان به صدام هواپیما اجاره دادند و برخی از شرکت‌های آلمانی، سلاح شیمیایی به عراق ارائه کرده و حتی شوروی سابق نیز به صدام کمک کرد؛ اما آنان نتوانستند ایران اسلامی را از پای دربیاورند و ایران سربلند شد.

*در آن زمان روحیه شهادت و مجاهدت در بین مردم توسط امام خمینی (ره) ایجاد شد و مردم با عشق، دانشگاه و کارخانه را با سرافرازی رها می‌کردند تا از کشور دفاع کنند و این استقامت و روحیه مجاهدت باعث بازدارندگی دشمنان شده که دستاورد بزرگی است.

*یکی از دلایل ما از حضور در شهرستان‌ها، برای آن است که تا مشکلات و مسائل مردم را بررسی کنیم. آقای برومندی نماینده مردم شهرستان مرودشت نماینده خوش‌فکر و پرتلاشی هستند و امیدوارم مسائل با تلاش های آقای تبادار استاندار فارس و سایر مسئولان ساماندهی شود.

* این‌که گفته می‌شود در زمینه خصوصی‌سازی، عملکرد خوبی وجود نداشته، قابل قبول است؛ البته سیاست‌های مقام معظم رهبری و قانون در این رابطه به صورت صحیح است، اما در اجرای قانون مذکور، مشکلاتی وجود داشته است. در مقام اجرای قانون اصل 44، با پدیده مدیریتی روبرو شدیم و کارها به صورت مطلوب انجام نشد؛ بنابراین مشکلات خصوصی‌سازی باید رفع شود.

* وضعیت فعلی کارخانه آزمایش تأسف‌آور است و اگر قرار بود عملکرد این کارخانه بهینه شود، باید در قالب پروسه صحیح صورت می‌گرفت. بنابراین باید گزارشی در این رابطه نوشته شود و بنده این موضوع را از طریق قوه‌قضائیه و وزارتخانه‌های ذیربط تا ساماندهی موضوع پیگیری خواهم کرد.

*همه ما در یک کشتی نشسته‌ایم و اینکه خشکسالی انجام شده اصطلاحاً مربوط به اصغر و اکبر نیست و باید در نظر داشت خشکسالی‌ها ظاهراً عمیق است. دولت و مجلس در این رابطه وظیفه دارند که شرایط تزریق منابع مالی را فراهم کنند که از آب کشاورزی به صورت صحیح استفاده شود و در این راستا هزار میلیارد تومان اعتبار برای آبیاری تحت فشار اختصاص داده شده که بر اساس آن 85 درصد هزینه‌های آبیاری مذکور توسط دولت پرداخت شود و 15 درصد مابقی توسط کشاورز تأمین شود.

*مسئولان حرف‌های مردم را می‌شنوند اما مشکلات نیز پیچیده شده است، بنده نگرانی‌های بخش فرهنگی و بازنشستگان را می‌دانم و جلسات مختلفی با آنان برگزار کردم و این خیلی تأسف بار است که یک دبیر بازنشسته که دارای فرزند، نوه و خانواده است، با حقوق کمتر از یک میلیون تومان زندگی کند.

*در حال حاضر حدود 2.5 میلیون نفر کارمند دولت هستند و در کل هزینه های جاری کشور بالا است و بودجه برای انجام فعالیت‌های عمرانی کم است.

* مقام معظم رهبری تأکید داشتند دولت باید کوچک و چابک باشد که نکته بسیار مهمی است و باید در این راستا ساماندهی انجام شود. نکته دیگر اینکه مردم نباید تلقی کنند که مسئولان مشکلات را درک نمی‌کنند، چرا که مختصر عقلی وجود دارد و ما مشکلات مردم را درک می‌کنیم؛ اما مسائل نیز پیچیده شده ولی همین مسائل نیز قابل حل است.

*در سه الی چهار سال گذشته به مدارس علمیه کمک‌های صورت گرفته اما بنده خیلی این موضوع را قبول ندارم که روحانیت، دولتی شود؛ چرا که روحانیت شیعه باید مستقل باشد؛ علی‌رغم اینکه در جمهوری اسلامی فعالیت می‌کند. به دلیل اینکه دولتی شدن روحانیت باعث می‌شود ملاحظات کاری در نظر گرفته شود و در درازمدت به نفع جامعه نیست.

* شهید مطهری بیان داشتند یکی از نقاط قوت روحانیت، استقلال مالی است. البته قبول دارم حقوق روحانیون کم است، اما راه‌حل رفع این مشکل، دولتی کردن روحانیت نیست؛ چراکه در درازمدت به نفع فرهنگ دینی کشور نیست. البته در خصوص کمک به ساختمان و احداث خانه عالم، پیگیری‌های لازم انجام می‌شود اما اگر وضعیت معیشتی روحانیون از طریق سیستم خود پیگیری شود، حرف‌ها رساتر می‌باشد.

*نظارت مجلس به کار دولت در زمینه‌های صنعتی پیگیری می‌شود و نظرات کارشناسان در این رابطه لحاظ می‌شود. در خصوص اصلاح سیستم بانکی نیز کارها انجام شده تا مسائل مختلف مانند وجود شبهه ربوی بودن عملیات بانکی حل شود و به زودی بحث اصلاح سیستم بانکی در صحن علنی مجلس پیگیری می‌شود.

 

29216

 

 

کشورهای روحانیت مشکلات مسائل منطقه البته اسلامی مسئولان اینکه رابطه موضوع پیگیری بانکی آمریکایی‌ها ساماندهی قانون کارخانه گرفته دولتی سیستم درازمدت وضعیت روحانیون راستا آبیاری بنابراین داشتند اصلاح پیچیده میلیون تومان خصوصی‌سازی نتوانستند میلیارد عنوان مرودشت شهرستان مساله شیطنت روحیه مجاهدت اجرای مذکور رهبری عملکرد نماینده لاریجانی کارها