برگزیده ها

مازندمجلس: کمیته روابط خارجی مجلس سنای ایالات متحده قطعنامه‌ای را برای آزادی زندانیان آمریکایی در ایران تصویب کرد.

مازندمجلس: کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا روز پنجشنبه قطعنامه‌ای را با اتفاق نظر دو حزبی تصویب کرد که در آن از دولت ایران خواسته می‌شود زندانیان آمریکایی را هرچه سریعتر آزاد کند.
وبگاه خبری-تحلیلی «فری بیکن» نوشته است: در این قطعنامه از «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا خواسته شده تا این مسئله را در اولویت‌های دولت قرار داده و فشارهای بیشتری به ایران وارد کند.
بر این اساس، مخالفان توافق هسته‌ای ایران و آنهایی که خواستار آزادی زندانیان آمریکایی هستند، امیدوارند دولت ترامپ بتواند با فشار آوردن روی توافق هسته‌ای، در این زمینه آزادی اتباع آمریکایی امتیازهایی را به‌دست آورد.
مجلس نمایندگان آمریکا نیز در ماه می چنین طرحی را تصویب کرده و انتظار می‌رود صحن علنی سنا نیز در هفته‌های آتی این طرح را تصویب کند.
سناتور «باب منندز» یکی از دست‌اندرکاران این قطعنام مدعی است: «اگر ایران می‌خواهد از سوی جامعه بین‌المللی پذیرفته شود باید به زندانی کردن آمریکایی‌ها خاتمه دهد.»
این قطعنامه همچنین از آمریکا و متحدانش می‌خواهد کارگروه چند ملیتی برای تامین امنیت اتباع خارجی در ایران و همچنین آزادی آنها، تشکیل شود.


آزادی آمریکا آمریکایی تصویب زندانیان هسته‌ای اتباع می‌خواهد همچنین توافق خواسته کمیته خارجی قطعنامه ترامپ