برگزیده ها

مازندمجلس: حیدر المولا' از نمایندگان پارلمان عراق روز جمعه اعلام کرد که 10 تن از نمایندگان پارلمان عراق در اعتراض به پوشش پرچم اقلیم کردستان عراق، از ادامه حضور در مراسم تشییع پیکر جلال طالبانی در سلیمانیه خودداری کردند.

مازندمجلس: حیدر المولا یکی از نمایندگان پارلمان عراق در اظهاراتی که در پایگاه خبری 'المسله' منتشر شده گفته است که تعدادی از نمایندگان وقتی وارد فرودگاه سلیمانیه شدند و مشاهده کردند که برخلاف تشریفات، تابوت طالبانی با پرچم اقلیم پیچانده شده، با همان هواپیمایی که از بغداد آمده بودند، به پایتخت عراق برگشتند.
‌ وی اضافه کرد که تعداد نمایندگانی که از این مراسم انصراف دادند، حدود 10 نفر بودند و از شرکت در مراسم اصلی خودداری کردند.
در همین راستا هیات ائتلاف دولت قانون (به رهبری نوری المالکی) که برای شرکت در مراسم تشییع عازم سلیمانیه شده بودند، بعد از مشاهده پرچم اقلیم بر روی تابوت نیز از حضور در این مراسم انصراف دادند.
هیات ائتلاف دولت قانون (به رهبری نوری المالکی) نیز از مراسم را به اعتراض ترک کردند. 
گزارش رسانه های عراقی همچنین حاکی است: هیات اعزامی از سوی کابینه حیدرالعبادی نیز به این امر رسما اعتراض کرد.
از طرفی 'جاسم محمد جعفر' نماینده ترکمن در پارلمان عراق نیز در اظهاراتی گفته است که پوشاندن تابوت طالبانی در پرچم اقلیم کردستان عراق به اصرار بیوه جلال طالبانی (هیرو احمد ابراهیم) صورت گرفته است.
بسیاری از شبکه های تلویزیونی عراق نیز بعد از مشاهده پرچم اقلیم پیرامون تابوت طالبانی، از ادامه پخش مستقیم مراسم خودداری کردند.
مراسم اقلیم طالبانی تابوت مشاهده پارلمان ائتلاف قانون رهبری اعتراض المالکی خودداری انصراف اظهاراتی نمایندگان سلیمانیه نماینده تشییع دادند