برگزیده ها
امضای ۴ توافقنامه همکاری میان ایران و فرانسه

مازندمجلس: ۴ قرارداد و تفاهم نامه همکاری در دومین نشست کمیته مشترک وزیران کشاورزی ایران و فرانسه در شهر کلرمون فران امضا شد.

مازندمجلس: ۴ قرارداد و تفاهم نامه همکاری در دومین نشست کمیته مشترک وزیران کشاورزی ایران و فرانسه در شهر کلرمون فران امضا شد.

به گزارش ایلنا، دومین نشست کمیته مشترک کشاورزی ایران و فرانسه به ریاست وزیران کشاورزی دو کشور در شهر کلرمون فران فرانسه برگزار شد.

در این نشست که معاونان وزیران کشاورزی ایران و فرانسه نیز حضور داشتند ۴ قرارداد و تفاهم نامه همکاری بین ایران و فرانسه در بخش کشاورزی به امضا رسید.

تفاهم نامه همکاری مشترک در خصوص ایجاد تعامل و ارتباط اتحادیه های کشاورزی همطراز ایران و فرانسه و در آینده راه اندازی دفتر همکاری های مشترک اتحادیه های کشاورزی دو کشور اولین تفاهم نامه امضا شده بود.

همچنین قرارداد همکاری فیمابین شرکت اتحادیه های کشاورزی ایران (تبکا) و اتحادیه آوریل (دومین اتحادیه بزرگ فرانسه) در خصوص پروژه ملی تولید و تکثیر بذر دانه های روغنی و توسعه کشت کلزا در ایران به امضا رسید.

همکاری معاونت امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی ایران و انجمن تخصصی بذر و گیاه فرانسه (گنیس) سومین تفاهم نامه همکاری و قرارداد همکاری شرکت تولید اجدادسپیدان کوثر و شرکت روم سلکشن در زمینه سرمایه گذاری مشترک انتقال و توسعه دام سبک (گوسفند) در ایران چهارمین تفاهم نامه امضا شده میان ایران و فرانسه بود.

حجتی: مسائل آمریکا خللی در روابط با اروپا ایجاد نمی کند

وزیر جهاد کشاورزی پس از امضا ۴ تفاهم نانه همکاری ایران و فرانسه گفت: با توجه به دیدگاه مثبتی که روسای جمهور دو کشور دارند بعید می دانم مسائلی که در آمریکا مطرح است بتواند در کارهای اجرایی تاثیر بگذارد.

محمود حجتی در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما در پاریس افزود: در این سفر جلساتی هم با همتای فرانسوی، اتاق بازرگانی و دیگر مسولان این کشور داشتیم همه حاکی از همکاریهای بلند مدت در زمینه های مختلف به ویژه در بخش کشاورزی است.

حجتی با اشاره به امضای ۴ تفاهم نامه همکاری که امروز امضا شد گفت: ما می توانیم در زمینه فنی، مالی، کشاورزی ، دامپروری و بذر همکاریهایمان را روز به روز گسترش دهیم.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: با توجه به تمهیداتی که خصوصا در فرانسه پیش بینی شده و روشهایی که بانک مرکزی ما در ارتباط با بانک های فرانسوی به عنوان کارگزار در نظر گرفته مشکلی در این باره نداریم.

حجتی گفت: البته بانک های بزرگ کماکان نگران وضعیت مسائل مطرح شده در آمریکا هستند ولی این سطح از کارهایی که ما داریم انجام می دهیم ارتباطی با مسائل مالی و آمریکا ندارد.

کشاورزی فرانسه همکاری تفاهم اتحادیه مشترک قرارداد آمریکا زمینه مسائل دومین وزیران توسعه فرانسوی کلرمون کمیته امضای ایجاد ارتباط تولید