برگزیده ها

مازندمجلس: نخست‌وزیر اسبق انگلیس بر اساس یک گزارش جنجالی پلیس این کشور به کودک‌آزاری و تجاوز جنسی به پسران کم‌سن‌وسال متهم شده است.

مازندمجلس: بر اساس گزارش مربوط به تحقیقات پلیس ویلتشایر انگلیس، در پرونده اتهامات کودک آزاری مربوط به ادوارد هیت، نخست‌وزیر محافظه‌کار اسبق انگلیس هفت مورد از ادعاهای مطرح شده از اعتبار کافی برای احضار وی به منظور بازجویی برخوردار هستند.
ادوارد هیت از سال ۱۹۷۰ تا ۱۹۷۴ نخست‌وزیر انگلیس بود. با این حال، این گزارش اشاره‌ای به بیگناهی یا گناهکاری او نکرده زیرا تحقیقات مربوط به این پرونده تنها متمرکز به بررسی وجود مدارک کافی برای بازجویی از این نخست‌وزیر اسبق انگلیس بوده است.
ادوارد هیت در ژوئیه ۲۰۰۵ در سن ۸۹ سالگی درگذشت.
در گزارش ۱۰۰ صفحه‌ای مربوط به این تحقیقات گفته شده که ادعاهای هفت تن از قربانیان اعتبار کافی برای بازجویی از متهم را داشته است.
ادوارد هیت سرشناس‌ترین چهره سیاسی انگلیس بوده که به سوء استفاده جنسی از کودکان متهم شده است. با این حال وی تنها سیاستمدار این کشور نبوده که در این ارتباط متهم شده و چندین سیاستمدار انگلیسی دیگر از جمله سایریل اسمیت، سیاستمدار لیبرال دموکرات و لرد جانر، نماینده سابق پارلمان این کشور از حزب کارگر هم چنین اتهاماتی دریافت کرده بودند.
گزارش مربوط به ادوارد هیت مشخص کرده که قربانیان تجاوزهای او پسران ۱۱ تا ۱۵ ساله بوده‌اند.
این گزارش تصریح کرده که اتهامات او مربوط به دوره‌ای که او نخست‌وزیر بوده، نمی‌شود. هر چند دو مورد از شکایت‌ها مربوط به این دوران شده اما پلیس گفته که اعتبار کافی برای بازجویی نداشته است.
تحقیقات مربوط به این پرونده در سال ۲۰۱۵ بعد از ذکر نام ادوارد هیت در تحقیقات مربوط به یک پرونده تاریخی سوءاستفاده جنسی از کودکان در انگلیس به جریان افتاد.

مربوط انگلیس ادوارد گزارش نخست‌وزیر تحقیقات بازجویی پرونده سیاستمدار اعتبار کودکان اتهامات ادعاهای قربانیان