برگزیده ها
نخستین «مدرسه بیمارستان» کشور راه اندازی شد

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- معاون اجتماعی وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی از راه اندازی اولین «مدرسه بیمارستان» کشور در محل بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) تهران خبرداد.

مازندمجلس:

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،معاون اجتماعی وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی از راه اندازی اولین «مدرسه بیمارستان» کشور در محل بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) تهران خبرداد.

سید محمدهادی ایازی افزود: این مدرسه توسط خیریه مهرآیین به بهره برداری رسید.

وی، راه اندازی مدرسه بیمارستان را حاصل امضای تفاهمنامه‌ای بین وزارت آموزش و پرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در روز‌های پایانی دولت یازدهم بیان کرد که بر اساس آن، مقرر شد که این مدرسه در آن دسته از مراکز درمانی راه اندازی شود که کودکان بستری مبتلا به بیماری‌های مزمن دارند.


معاون اجتماعی وزارت بهداشت گفت: مجمع خیرین مدرسه ساز توافق کردند که مدرسه بیمارستان را در تمام بیمارستان‌های کودکان، بسازند و در اختیار ما قرار دهند؛ ضمن اینکه آموزش و پرورش هم برای تامین نیروی معلم این مدارس متعهد شده است.


این مقام مسئول در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ابراز امیدواری کرد که با راه اندازی مدارس یاد شده دغدغه خانواده بیماران و کودکان بیمار، برطرف شود.


ایازی اظهار کرد: ایجاد کتابخانه‌ای در محل این کلاس‌ها پیش بینی شده است تا دانش آموزان در زمان‌هایی که می‌خواهند تخت بیمارستان را ترک کنند تا به محل کلاس‌ها بروند، بتوانند از کتاب‌های موجود در مدرسه بیمارستان استفاده کنند.


بر اساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، افتتاح مدرسه بیمارستان در بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) تهران روز گذشته (پنجشنبه) انجام شده است.

 

مدرسه بیمارستان بهداشت وزارت آموزش اندازی پزشکی درمان کودکان معاون پرورش کلاس‌ها ایازی مدارس تهران اطلاع پایگاه اجتماعی رسانی