برگزیده ها
نخستین جشنواره تخصصی فیلم و عکس «بیطار» افتتاح شد

مازندمجلس: نخستین جشنواره تخصصی فیلم و عکس «بیطار» با حضور جمعی از سینماگران، عکاسان و مدیران دامپزشکی صبح روز پنج‌شنبه در فرهنگسرای شفق افتتاح شد.

مازندمجلس: به گزارش هنرنیوز ، رئیس سازمان دامپزشکی در آغاز این مراسم ضمن تمجید از برگزاری جشنواره فیلم و عکس «بیطار» طی سخنانی عنوان کرد: برگزاری جشنواره‌هایی مانند «بیطار» شناخت مردم از وظایف دامپزشکی را افزایش می‌دهد.

دکتر رفیعی‌پور افزود: سازمان دامپزشکی در ابتدا با عنوان بیطار تشکیل و شروع به فعالیت کرد و نامگذاری این جشنواره با این عنوان بسیار هوشمندانه بوده و قابل تقدیر است.
وی خاطرنشان ساخت: نقش هنرمندان، اصحاب هنر و قلم در اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به مردم پیرامون وظایف تاثیرگذار دامپزشکی در بهداشت و سلامت مهم است و برگزاری جشنواره هایی همچون «بیطار» شناخت مردم از وظایف دامپزشکی را افزایش می‌دهد.

در ادامه، نمایشگاه عکس آثار بخش مسابقه جشنواره توسط دکتر رفیعیپور رئیس سازمان دامپزشکی و ناصر باکیده دبیر جشنواره افتتاح شد و مدیران، هنرمندان و شرکت‌کنندگان از نمایشگاه عکس بیطار و نمایشگاه عکسها و وسائل قدیمی آزمایشگاه رازی بازدید به عمل آوردند.

در این نمایشگاه 65 تک عکس و 3 مجموعه عکس از شهرهای تبریز، زابل، دزفول، مشهد، دشتستان، تهران، بیجار، اصفهان، اندیمشک، گرگان،بوکان، همدان، کرمانشاه، بویر احمد، ایلام، شیروان،میاندورود، یزد، رشت، طالش، سزنجان، سنندج، شهرکرد، بیرجند، اهر، اراک، دیوان دره، شیراز، زاهدان، قم، یاسوج در معرض دید عموم قرار گرفت.

همچنین در ادامه مراسم افتتاحیه، حاضران به دیدن فیلمی از بخش نمایش ویژه گنجینه بیطار با نام «بروسلوز» ساخته ایرج گلدوست نشستند.

لازم به ذکر است، نمایش فیلمهای جشنواره از امروز (جمعه 14 مهرماه) آغاز و در سه روز برگزاری جشنواره 38 اثر در بخش مسابقه فیلمهای داستانی، مستند و پویانمایی – 9 اثر در بخش مروری بر آثار کشورهای عضو سازمان جهانی بهداشت دام - 3 اثر در بخش نمایش ویژه گنجینه بیطار و همچنین در بخش مروری بر آثار محمود کیانی فلاورجانی 6 اثر از این هنرمند به نمایش درخواهد آمد.

نخستین جشنواره تخصصی فیلم و عکس «بیطار» توسط سازمان دامپزشکی تا 16 مهرماه در فرهنگسرای شفق برپا بوده و استفاده از نمایش فیلمها برای عموم علاقمندان آزاد است.
بیطار جشنواره دامپزشکی نمایش نمایشگاه برگزاری عنوان وظایف مسابقه مروری همچنین مهرماه گنجینه فیلمهای ادامه افزایش مراسم افتتاح تخصصی شناخت نخستین هنرمندان می‌دهد بهداشت