برگزیده ها
هنر مسئولان باید استفاده از ظرفیت جوانان و نخبگان باشد/ تاریخ ایران مدیون سبک زندگی روستایی و عشایری است

مازندمجلس: معاون اول رئیس‌جمهور تاکید کرد: تاریخ تمدن ایران مدیون تولید و سبک زندگی روستایی و همچنین سلحشوری عشایر است. وقتی به تاریخ ایران نگاه می‌کنیم روستاییان و عشایر نقش عمده‌ای دارند.

مازندمجلس: معاون اول رئیس‌جمهور تاکید کرد: تاریخ تمدن ایران مدیون تولید و سبک زندگی روستایی و همچنین سلحشوری عشایر است. وقتی به تاریخ ایران نگاه می‌کنیم روستاییان و عشایر نقش عمده‌ای دارند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، اسحاق جهانگیری صبح امروز در همایش ملی روستاییان و عشایر کشور که در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است، گفت: ‌نقدها و مسائلی درباره توسعه روستایی باقی مانده که لازم است برای آنها برنامه‌ریزی صورت بگیرد و در این رابطه صاحبنظران و نخبگان روستایی باید فعال شوند و به این مسائل بپردازند.

وی با اشاره به شعار امسال همایش توسعه روستایی و عشایری اظهار داشت: شعار امسال برای همایش به عنوان «نخبگان ظرفیت پنهان توسعه روستایی» انتخاب شده که این مسئله برای کل کشور هم وجود دارد؛ زیرا محور و مدار کشور برای توسعه متکی به نیروی انسانی فعال نخبه در کشور است. ما کشوری جوان با ظرفیت جوانان تحصیل کرده بسیار زیادی هستیم.

معاون اول رئیس‌جمهور با یادآوری نقش جونان در توسعه کشور تصریح کرد: امروز از مهمترین ظرفیت‌های موجود در ایران برای توسعه که می‌تواند بیش از عوامل دیگر نقش‌آفرینی کند، نیروی انسانی و به صورت خاص نخبگان است که می‌توانند بسیار کارساز و مفید باشند.

جهانگیری با بیان اینکه هنر مسئولان باید استفاده از ظرفیت جوانان و نخبگان به صورت مطلوب باشد، خاطرنشان کرد: من امیدوارم از این ظرفیت در استان‌ها استفاده شود. باید از ظرفیت‌های مادی و معنوی روستاها برای پیشرفت کشور استفاده شود.

وی ادامه داد: تاریخ تمدن ایران مدیون تولید و سبک زندگی روستایی و همچنین سلحشوری عشایر است. وقتی به تاریخ ایران نگاه می‌کنیم روستاییان و عشایر نقش عمده‌ای دارند.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به نقش روستاییان و عشایر در تولید سرمایه اجتماعی ابراز داشت: وقتی به سرمایه اجتماعی کشور نگاه می‌کنیم بالاترین سهم از سرمایه اجتماعی کشور یعنی در مشارکت، همبستگی، اعتماد و امید به آینده متعلق به روستاها است. 

روستایی عشایر توسعه تاریخ نخبگان ظرفیت روستاییان معاون استفاده رئیس‌جمهور اجتماعی سرمایه همایش می‌کنیم جوانان زندگی مدیون تولید ظرفیت‌های انسانی بسیار روستاها مسئولان همچنین ادامه نیروی امسال دارند عمده‌ای جهانگیری امروز اشاره سلحشوری عشایری