برگزیده ها

مازندمجلس: پادشاه عربستان در دیدار با نخست وزیر روسیه مدعی شد، حل بحران‌های یمن، سوریه و دیگر کشورهای عربی منطقه نیازمند آن است که ایران از "سیاست‌های توسعه طلبانه" خود دست بردارد. همچنین وی با روسای جمهور چچن، تاتارستان و اینگوش دیدار و گفت‌وگو کرد.

مازندمجلس:
 شبکه خبری روسیا الیوم گزارش داد: سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان در دیدار با دیمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه در مسکو گفت: در دیدار روز پنج‌شنبه‌ام با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه تاکید کردم که "تحقق صلح و ثبات در منطقه خلیج‌فارس و خاورمیانه و حل بحران‌های یمن، سوریه و سایر کشورهای منطقه نیازمند آن است که ایران به سیاست‌های توسعه طلبانه خود پایان داده، به اصل حسن همجواری پایبند بوده، به اصول و قوانین بین‌المللی احترام بگذارد و در امور سایر کشورها دخالت نکند!"
 همچنین پادشان عربستان بر لزوم پایان یافتن رنج‌ها و مشکلات مردم فلسطین و دستیابی به صلحی جامع، عادلانه و پایدار برای مساله فلسطین تاکید کرد.
سلمان بن عبدالعزیز با تقدیر از مذاکرات نتیجه بخش با پوتین تاکید کرد، در این مذاکرات درمورد تقویت همکاری‌ها میان دو کشور در زمینه‌های مختلف توافق شد.
پادشاه عربستان در ادامه یادآور شد که کشورش در حال حاضر مرحله‌ای "تاریخی و حساس" از پیشرفت همه جانبه را طی می‌کند که این امر در رویکرد 2030 منعکس شده است و عربستان به همکاری‌های روسیه برای اجرای این طرح امیدوار است.
وی ادامه داد: تلاش‌های دو کشور در حوزه سوخت به توافقی درخصوص کاهش تولید و برقراری تعادل میان منافع مصرف کننده و تولید کننده انجامید و ما بر حفظ ثبات بازار جهانی نفت تاکید داریم.
همچنین پادشاه عربستان در سفرش به مسکو با رمضان قدیروف، رئیس‌جمهور چچن، رستم مینیخانوف، رئیس‌جمهور تاتارستان و یونس بک باماتگیریویچ، رئیس‌جمهور اینگوش دیدار و گفت‌وگو کرد.
طبق گزارش خبرگزاری رسمی عربستان (واس) در دیدار ملک سلمان و رئیس‌جمهور چچن افق‌های همکاری میان دو کشور و برخی موضوعات مهم دو کشور بحث و بررسی شدند.


قدیروف در صفحه شخصی در اینستاگرام اعلام کرد، ملک سلمان به گرمی از من استقبال کرد و نسبت به پیشرفت موفقیت آمیز روابط عربستان و روسیه و نیز سفرش به این کشور ابراز رضایت کرد.
همچنین ملک سلمان تاکید کرد، عربستان با جدیت مساله مبارزه با تروریسم و افراط گرایی را دنبال می‌کند و نهادهای بین‌المللی را برای هماهنگی درخصوص این زمینه ایجاد خواهد کرد.
عربستان تاکید رئیس‌جمهور سلمان دیدار روسیه پادشاه گزارش درخصوص می‌کند تولید پیشرفت همچنین قدیروف ادامه کننده پایان پوتین عبدالعزیز منطقه بین‌المللی مساله فلسطین مذاکرات