برگزیده ها

مازندمجلس: دولت منطقه‌ای کاتالونیا اعلام کرد، نتایج نهایی رفراندوم استقلال کاتالونیا نشان می‌دهد که ۹۰ درصد از رای دهندگان حامی جدایی این منطقه از اسپانیا هستند

مازندمجلس:
دولت منطقه‌ای کاتالونیا اعلام کرد، نتایج نهایی رفراندوم استقلال کاتالونیا نشان می‌دهد که ۹۰ درصد از رای دهندگان حامی جدایی این منطقه از اسپانیا هستند.
به نوشته روزنامه ایندیپندنت، پس از آنکه دادگاه قانون اساسی اسپانیا اعلام کرد که رفراندوم کاتالونیا "غیرقانونی" است، مادرید متعهد شده تا نتیجه به دست آمده از این رفراندوم را رد کند.
نتایج رسمی این رفراندوم که روز جمعه منتشر شده مشابه نتایج اولیه منتشر شده توسط مقامات در آستانه برگزاری رفراندوم استقلال کاتالونیاست.
این آمار ۹۰ درصدی بیانگر دیدگاه تمامی ساکنین منطقه کاتالونیا محسوب نمی‌شود زیرا پس از آنکه اعلام شد این رفراندوم غیرقانونی است برخی از مخالفان استقلال کاتالونیا از اسپانیا در این رفراندوم شرکت نکردند.
رفراندوم غیررسمی مشابهی که در سال ۲۰۱۴ میلادی برگزار شده بود نیز نشان داده بود که ۸۰ درصد از رای دهندگان حامی استقلال کاتالونیا از اسپانیا هستند.
سخنگوی دولت کاتالونیا اعلام کرد: کارلوس پوگدمون، رئیس دولت محلی کاتالونیا قرار است روز سه‌شنبه در پارلمان کاتالونیا در رابطه با شرایط سیاسی کنونی سخنرانی کند.
این جلسه فرصتی است برای دولت منطقه‌ای کاتالونیا تا اعلام استقلال کند.
این در حالی است که دادگاه قانون اساسی اسپانیا روز پنج‌شنبه پارلمان کاتالونیا را از برگزاری جلسه روز دوشنبه منع کرد و هشدار داد، اگر قانونگذاران این دستور دادگاه را نادیده بگیرند با اقدامات قانونی مواجه خواهند شد.
کاتالونیا رفراندوم اسپانیا اعلام استقلال نتایج دادگاه غیرقانونی منتشر برگزاری پارلمان اساسی قانون درصدی دهندگان منطقه منطقه‌ای جدایی