برگزیده ها
پرواز هواپیماهای هیبریدی برقی تا سال 2022 آغاز می‌شود

مازندمجلس: شرکت نوپای Zunum Aero که از حمایت بوئینگ و جت بلو برخوردار است، از تولید هواپیماهای هیبریدی برقی تا سال 2022 خبر داده است.

مازندمجلس:به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از یاهونیوز، این شرکت در حال طراحی هواپیماهای کوچک برقی با ظرفیت 12 مسافر است. این اولین بار است که یک شرکت تجاری برنامه‌ای عملیاتی برای تولید چنین هواپیماهایی را به طور رسمی اعلام می‌کند.

تولید هواپیماهای کم مصرف و کم سروصدای برقی باعث خواهد شد آنها بتوانند در ارتفاع کمتر و در مسیرهای مستقیم‌تری برفراز شهرها پرواز کنند و لذا هزینه سفرهای هوایی به میزان چشمگیری کاهش می‌یابد.  این امر زمان پروازها را هم کمتر می‌کند و باعث می شود هواپیماها قادر به نشستن در فرودگاه های کوچک تر و ساده تری باشند.

کارشناسان معتقدند در آینده نه چندان دور استفاده از سوخت های فسیلی در هواپیماها به تدریج حذف می شود و این امر انقلابی در صنعت حمل و نقل هوایی ایجاد می کند.

هواپیماهای برقی Zunum می توانند حداکثر 1125 کیلومتر را طی کنند و سرعت آنها به 550 کیلومتر در ساعت می رسد. هواپیماهای یادشده تا 80 درصد کمتر محیط زیست را آلوده می کنند و با استفاده از آنها زمان پرواز از بوستون به واشنگتن از 4 ساعت و 50 دقیقه به 2 ساعت و نیم کاهش می یابد.

هواپیماهای پرواز استفاده کیلومتر هواپیماها می‌کند تولید هوایی