برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- مدیر تیم های عملیاتی سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: ایران بهترین اقلام امدادی را برای مسلمانان آواره میانمار ارسال کردو به گفته مسئولان محلی این اقلام از کمک های عربستان و ترکیه بهتر بود.

مازندمجلس:

منصور توکلی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، در مورد ارسال اقلام امدادی به بنگلادش و تامین نیازهای آوارگان مسلمان میانمار، گفت: در مرحله دوم 30 تن اقلام امدادی و زیستی شامل دارو،چادر،پتو و مواد غذایی به بنگلادش منتقل کرده و در انبار ارتش این کشور تخلیه کردیم. 

وی با بیان اینکه آوارگان روهنگیا، به خاطر مرغوب بودن اقلام امدادی ایران بسیار از آنها استقبال کردند، گفت: در برخی موارد مسئولان ارتش بنگلادش و صلیب سرخ جهانی به ما اعلام می کردند بهترین اقلام کمکی از سوی ایران اهدا شده و اگر از این اقلام در میان تمامی آوارگان استفاده کنیم دیگر کسی توجهی به سایر اقلام امدادی کشورهای دیگر ندارد. 

به گفته مدیر تیم های عملیاتی سازمان امداد و نجات هلال احمر، چادرها و موکت اهدایی هلال احمر ایران از بهترین نوع بود و به همین دلیل در مکان ویژه ای که ارتش در اختیار ما قرار داد، کمپی را برپا کردیم.

توکلی با بیان اینکه تنها ذائقه غذایی  آوارگان با ذائقه ایرانیان متفاوت بود،تاکید کرد: در گزارش ارسالی به مسئولان اعلام کردیم بهتر است از این پس اقلام غذایی برای کمک های بین المللی همانند ذائقه دریافت کنندگان کمک، تهیه و ارسال شود. 

وی با بیان اینکه 14 کشور  و صلیب سرخ و هلال احمر در مرز بنگلادش به آورگان مسلمان میانمار خدمات ارائه می کردند، افزود: آمریکا که با ارسال مقادیری پول برای خرید اقلام امدادی کمک کرده بود اما وقتی کمک های ایران توزیع شد، آوارگان و ارتش بنگلادش اعلام کردند کیفیت این اقلام از کمک های عربستان و ترکیه بهتر است. 

مدیر تیم های عملیاتی سازمان امداد و نجات در مورد تعداد آوارگان گفت: 400 هزار مسلمان میانماری که در بنگلادش افرادی را داشتند به مرزهای این کشور آمدند و با توجه به هجوم یکباره این افراد به منطقه مرزی، تعداد افراد آسیب دیده با توجه به مرزنشیننان بنگلادشی به یک میلیون و 200 هزار نفر رسید. 

توکلی افزود: اولویت اول اسکان آوارگان بود و پس از آن پزشکان بدون مرز، پزشکان صلیب سرخ و مسئولان درمانی بنگلادش برای درمان بیمماری آوارگان وارد عمل شدند. 

 

اقلام آوارگان بنگلادش امدادی ارسال کردیم اینکه اعلام ذائقه مسئولان مسلمان میانمار بهترین افزود تعداد پزشکان افراد امداد عملیاتی غذایی توکلی اهدایی کیفیت میزان