برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > نظامی - مهر نوشت: سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: ایران طبق خواسته‌های دولت قانونی عراق در مورد مرزها، کنترل‌های بیشتری بر مرز مشترک با اقلیم کردستان انجام می‌دهد.

مازندمجلس:سردار سید مسعود جزایری سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در خصوص همه‌پرسی اقلیم کردستان و نقش آمریکا و رژیم صهیونیستی در این همه پرسی، اظهار داشت: همه پرسی اقلیم کردستان موضوعی از پیش طراحی شده و دارای برنامه‌ریزی از قبل است، زیرا آمریکا از گذشته همواره در تلاش بوده تا محور مقاومت را نابود کند، اما نه تنها این اتفاق نیفتاده بلکه محور مقاومت توفیق‌های غیر منتظره‌ای را به دست آورده است.

وی افزود: لذا این امر برای آمریکایی‌ها و به ویژه صهیونیست‌ها گران آمده است؛ به همین جهت سناریوی بعدی خودشان یعنی همان هدف دراز مدت مبنی بر انجام تجزیه در کشورهای منطقه را آغاز کرده‌اند؛ از این روی برای رسیدن به هدفشان از اقلیم کردستان سوء استفاده کردند، البته امیدواریم این موضوع با کمک مردم و کشورهای منطقه روی ندهد.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح همچنین درباره تشدید کنترل‌های مرزی ایران با اقلیم کردستان تاکید کرد: تلاش‌های چند جانبه‌ای در حال صورت گرفتن است که طبق خواسته‌های دولت قانونی عراق در مورد مرزها، کنترل‌های بیشتری صورت می‌گیرد.

آمادگی ارتش باید فراتر از مرزها باشد

همچنین ایلنا نوشت: فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در بازدید از تیپ ۱۸۸ زرهی زاهدان گفت: آمادگی یگان‌های ارتش مستقر در سیستان و بلوچستان، با استفاده از تجهزات بروز، ارتقای چشمگیری یافته است.

سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی تصریح کرد: ماموریت ارتش حفظ استقلال کشور، نظام اسلامی و حدود و ثغور مرزهاست و آمادگی ما باید فراتر از مرزها باشد و به طور کامل از آن مراقبت کنیم.

وی افزود: تهدیدهای بی‌اساس و بی ارزش قدرت‌های استکبار ارزش پاسخگویی ندارد و ایستادگی در مقابل فشارهای قدرت های استکباری از وظایف ما است.

فرمانده کل ارتش گفت: امروز نیروهای ارتش با آمادگی کامل و بهره‌برداری از تجهیزات به روز در بخش‌های هوایی، زمینی و دریایی آماده انجام وظیفه هستند.

27216

آمادگی مرزها کردستان اقلیم آمریکا نیروهای فراتر همچنین کنترل‌های اسلامی استفاده فرمانده مقاومت تجزیه افزود کشورهای منطقه