برگزیده ها

مازندمجلس: روزنامه عربستانی "الحیاة" نوشت، نزدیکان خانواده رئیس جمهور پیشین عراق امروز (شنبه) اعلام کردند، دولت فدرال نسبت به تشییع جنازه رسمی طالبانی در بغداد پیش از انتقال وی به سلیمانیه برای تدفین راغب نبود. این روزنامه همچنین معاون دبیرکل اتحادیه میهنی کردستان را برجسته‌ترین کاندیدای انتصاب در پست دبیرکلی این حزب و جانشین طالبانی دانست.

مازندمجلس:
  روزنامه عربستانی "الحیاة" نوشت: در حالی که حدس و گمان‌ها حاکی از این بود که مراسم تشییع جلال طالبانی در سلیمانیه فرصتی برای دیدار مخالفان و موافقان همه‌پرسی باشد، اما این مراسم بحران جدیدی بین دولت فدرال در بغداد و اقلیم کردستان رقم زد و باعث جدایی آن دو شد.

این روزنامه نوشت: عدم تشییع جنازه طالبانی در بغداد و پوشاندن تابوت وی با پرچم اقلیم کردستان به جای پرچم عراق اختلافات و شایعات گسترده‌ای را برانگیخت. به نظر می‌رسد منظور بستگان مرحوم طالبانی از این سخن که "دولت فدرال نسبت به تشییع جنازه رسمی طالبانی در بغداد پیش از انتقال وی به سلیمانیه برای تدفین راغب نبود" پوشانده نشدن تابوت وی با پرچم عراق باشد.
از سوی دیگر، این روزنامه افزود، پس از جدایی برهم صالح، نامزد بارز برای جانشینی طالبانی، کوسرت رسول، معاون اول وی خواهد بود، کسی که در کنار بارزانی در هفته‌های گذشته مهم‌ترین جناح‌های سیاسی و نظامی حامی همه‌پرسی را رهبری می‌کرد، اما اختلافات وی با خانواده طالبانی کمتر از اختلافات خانواده طالبانی با برهم صالح نیست، چیزی که ممکن است در روزهای آینده همزمان با افزایش فشارهای منطقه‌ای و بین‌المللی بر اقلیم کردستان انتخاب جانشین طالبانی را پیچیده‌تر کند.
رئیس جمهور پیشین عراق در سوم اکتبر در آلمان درگذشت و در ششم اکتبر با حضور گسترده مقامات و مردم در سلیمانیه به خاک سپرده شد در حالی که تابوتش با پرچم کردستان پوشانده شده بود.
طالبانی کردستان تشییع بغداد اقلیم اختلافات سلیمانیه روزنامه فدرال اکتبر تابوت پوشانده خانواده همه‌پرسی جانشین مراسم الحیاة جدایی جنازه