برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس جمهوری در جمع اساتید و دانشجویان به بیان خاطره ای از دوران تحصیلش در دانشگاه تهران پرداخت و گفت: در آن دوران برخی از اساتید به استادهای وجبی معروف بودند.

مازندمجلس: حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی که امروز میهمان اساتید و دانشجویان در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاهها و مراکز علمی و فناوری کشور بود با بیان خاطراتی از سالهای تحصیل خود در دانشگاه تهران (سال های 47 و48) پرداخت.
وی گفت: سالهایی که در دانشگاه تهران دانشجو بودیم اساتید دانشگاه با هم متفاوت بودند اگر چه همه آنها تحصیل کرده بودند ولی اخلاق، رفتار، برخورد ودلسوزی آنها با دانشجو ویکدیگر متفاوت بود .
رئیس جمهوری ادامه داد:عده ای از استاتید در کلاس ، معروف به استادهای وجبی بودند یعنی هرچه بیشتر بنویسی نمره بیشتری می دهند.
روحانی افزود: تا حدی درست می گفتند؛ وقتی از آن استاد پرسیدم که دانشجویان می گویند شما وجبی نمره می دهید ، گفت وقتی دو الی سه سطر اول جواب سئوال را می خوانم اگر خوب نوشته باشد نمره می دهم .
وی ادامه داد:استاد دیگری در ترم اول داشتیم که خدا رحمتش کند اینقدر سخنرانی می کرد که برخی از دانشجویان در همان ترم اول پشیمان می شدند و استعفاء می دادند .
روحانی افزود: استاد جالبی بود که می گفت 'برای چه به دانشگاه آمده اید؛ از دانشگاه ، پولی برایتان در نمی آید'.
وی ادامه داد: به یاد دارم در همان ترم اول وقتی سخنان این استاد پایان یافت یکی از دوستان آمد و گفت 'می روم تا استعفا دهم' و او الان در مشهد مقدس یکی از تجار بزرگ است .
رئیس جمهوری در ابتدا با اشاره به اینکه هرچه در کشور داریم و هر توانایی داریم از علم است ، این مصرع از شعر را قرائت کرد که 'توانا بود هرکه دانا بود'. 
رئیس جمهوری با تشریح فرهنگ عاشورا و توجه به همه ابعاد این حادثه و اینکه امام حسین برای اینکه حرمت کعبه شکسته نشود از مکه خارج شد ادامه داد: چقدر آسان حرمت و جایگاه افراد خدمتگزار و محبوب مردم در جامعه شکسته می شود .
روحانی از استاتید و دانشجویان خواست تا واقعیت ها را به جامعه بگویند و در حل مسایل و مشکلات کشور ، دولت را حمایت ویاری کنند.
روحانی دانشگاه دانشجویان ادامه استاد جمهوری اینکه جامعه شکسته داریم افزود استاتید متفاوت استعفا دانشجویی اساتید تحصیل تهران دانشجو