برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > مجلس - خانه ملت نوشت: لاریجانی در دیدار با رییس مجلس مالی گفت: ایران، دوستی و سطح روابط خوبی با کشورهای آفریقایی بالاخص مالی دارد و همیشه از استقلال کشورهای آفریقایی حمایت کرده‌ است.

مازندمجلس:علی لاریجانی عصر امروز (شنبه 15 مهر) با ایساکا سیدیبه رییس مجلس مالی دیدار و گفت‌وگو کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی در این دیدار، گفت: سفرهای شما به ایران می‌تواند کمک زیادی به گسترش همکاری‌های دوجانبه نماید.

لاریجانی افزود: اکنون سطح روابط سیاسی و پارلمانی دو کشور در شرایط خیلی خوبی قرار دارد و امیدواریم که بتوانیم سطح روابط اقتصادی را هم ارتقاء بخشیم.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: ایران دوستی و سطح روابط خوبی با کشورهای آفریقایی بالاخص مالی دارد و همیشه مسایل این منطقه مورد توجه ما بوده و از استقلال کشورهای آفریقایی حمایت کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: نمایندگان دو کشور می‌توانند عرصه‌های همکاری در حوزه‌های علمی، اقتصادی و فرهنگی را شناسایی کنند و اقداماتی را که باید توسط دو طرف انجام پذیرد، مشخص کنند.

کشورهای آفریقایی خواهان ارتباط نزدیکتر با ایران هستند

همچنین در این دیدار رییس مجلس مالی گفت: یک دوستی واقعی میان دو کشور برقرار است و ما علاقمندیم که هرچه سریعتر چارچوب جدیدی برای ادامه همکاری‌ها تعیین نماییم.

ایساکا سیدیبه تصریح کرد: کشورهای آفریقایی بسیاری تمایل به روابط بیشتر با ایران دارند و می‌خواهند با سفر به کشور شما از نزدیک با فرهنگ و مردم ایران آشنا شوند.

وی تاکید کرد: ما از طرف خود تمام تلاشمان را برای ارتقاء سطح روابط تجاری به کار خواهیم بست و امیدواریم که به‌زودی شاهد ورود محصولات و کالاهای ایرانی به کشور مالی باشیم.

رییس مجلس مالی در پایان گفت: ما همیشه دوست ایران خواهیم ماند و هیچ‌وقت با دشمنانشان همکاری نخواهیم کرد.

گفتنی است سی و هشتمین اجلاس کمیته اجرایی اتحادیه بین المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی امروز صبح(شنبه) با میزبانی دبیرخانه این اتحادیه در تهران آغاز به کار کرد و ریاست کمیته اجرایی برعهده ایساکا سیدیبه رئیس مجلس مالی است.

27216

 

کشورهای آفریقایی روابط دیدار اسلامی همکاری ایساکا سیدیبه لاریجانی تصریح خواهیم اتحادیه کمیته اجرایی همیشه امیدواریم امروز حمایت شورای استقلال ارتقاء اقتصادی دوستی