برگزیده ها
صادرات ایران به روسیه 36درصد بیشتر شد/ نشست کار گروه صنعت و معدن در آستراخان

مازندمجلس: مسکو - ایرنا - در چارچوب برنامه ریزی تنوع بخشی به همکاری های اقتصادی ایران، ارزش صادرات جمهوری اسلامی به روسیه در شش ماهه اول سال 2017 نسبت به دوره مشابه سال پیش 36 درصد افزایش یافت.

مازندمجلس: به گزارش ایرنا، مقایسه آمار تجارت خارجی دو کشور نشان می دهد که صادرات ایران به روسیه از 168 میلیون دلار در شش ماه نخست سال 2016 به 228 میلیون دلار در دوره مشابه سال کنونی رسیده است.
فرهاد پرند رایزن بازرگانی سفارت جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه روز یکشنبه با اعلام این آمار به خبرنگار ایرنا، گفت: نکته قابل توجه در این رشد، تلاش موفق طرف ایرانی برای ایجاد تعادل منطقی در تراز تجاری با روسیه است.
وی با بیان اینکه ارزش کل روابط اقتصادی دو کشور در مدت مورد بررسی 737 میلیون دلار است، اظهار کرد: همچنین واردات ایران از روسیه از 594 میلیون دلار نیمه اول سال 2016 به 509 میلیون دلار در شش ماهه نخست امسال رسیده که کاهش 16 درصدی آن حرکت بسوی متعادل کردن تراز بازرگانی است.
فرهاد پرند در ادامه نیز با اشاره به زمینه های فراوان افزایش روابط اقتصادی دو کشور به برنامه برگزاری نشست چهار روزه همکاری های تجاری، صنعتی و معدنی ایران و روسیه اشاره کرد که از سوم آبان ماه به ریاست مشترک مجتبی خسروتاج قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت و گئورکی کالامانوف معاون وزیر صنعت و تجارت روسیه در آستراخان این کشور برگزار می شود.
وی افزود: امکان حضور نمایندگان شرکت های ایرانی در زمینه های مرتبط از جمله صنعتی و معدنی، ماشین آلات کشاورزی، خودرو، نفت و گاز، ساخت واگن، معدن، صنایع غذایی، کشاورزی، محصولات دامی و لبنی، صنایع شیمیایی و پتروشیمی، بخش های مختلف بانکی و سرمایه گذاری در این اجلاس پیش بینی شده است.
از سوی دیگر با توجه به برنامه ریزی روسیه برای حضور گسترده شرکت های این کشور، زمینه های رایزنی برای ایجاد و توسعه همکاری های دو و چندجانبه با هدف افزایش مبادلات، تولید و صدور مشترک و نیازسنجی وجود دارد.
برای حضور در این نشست که در آستراخان در کناره شمال غربی دریای خزر و با همکاری طرف های روسی برگزار می شود، شرکت های متقاضی می توانند از طریق اداره کل اروپا، آمریکا و مشترک المنافع سازمان توسعه تجارت ایران اقدام کنند.
اروپام 1516 ** انتشار دهنده: هادی مولوی نیا

اقتصاد

ايران و روسيه

صادرات و واردات

نشست

روسیه میلیون تجارت زمینه آستراخان مشترک صادرات همکاری برنامه افزایش صنعتی کشاورزی توسعه صنایع برگزار معدنی اقتصادی بازرگانی فرهاد رسیده ایرنا ایرانی ایجاد واردات روابط تجاری اشاره