برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > مجلس - کیهان نوشت:عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از تصمیم سفارت ایتالیا در تهران برای انگشت‌نگاری از دو نماینده مجلس خبر داد که قصد دارند بزودی به این کشور اروپایی سفر کنند و گفت: این کار، یک توهین آشکار است.

مازندمجلس:ابوالفضل حسن بیگی گفت: براساس برنامه‌ریزی کمیسیون امنیت ملی مجلس، برای کمک به وزارت خارجه و سرکشی به سفارتخانه‌های ایران در خارج از کشور خصوصاً اروپا بنا شده، من به همراه محمد جواد جمالی نماینده فسا به ایتالیا سفر کنیم. سفارت ایتالیا در تهران بیان کرده که ما قبل از سفر باید در سفارت انگشت‌نگاری انجام دهیم. ما این موضوع را توهین به جمهوری اسلامی و جایگاه نمایندگی مجلس می‌دانیم و اجازه چنین کاری را نخواهیم داد.

نماینده دامغان خاطرنشان کرد: وقتی یک نماینده مجلس، گذرنامه سیاسی دارد چه معنایی دارد که انگشت‌نگاری انجام دهد. ما در جایگاه مجلس هستیم و مصونیت داریم و لذا این کار توهین است.

وی گفت: پیشنهاد علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس این بود که انگشت‌نگاری در داخل مجلس انجام شود اما متأسفانه سفارت ایتالیا طفره می‌رود و بهانه‌های گوناگون می‌آورد.

نماینده دامغان با بیان اینکه تحت هیچ شرایطی این اقدام سفارت ایتالیا درست نیست، خاطرنشان کرد: هم اکنون حدود یک ماه سفر ما را به خاطر انگشت‌نگاری عقب انداخته‌اند ولی اگر این انگشت‌نگاری انجام شود من به این سفر نخواهم رفت.

23231

انگشت‌نگاری ایتالیا سفارت نماینده کمیسیون دامغان خاطرنشان جایگاه توهین پیشنهاد امنیت