برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- دادستان کل کشور گفت: قوه قضائیه با پرونده متخلفان به صورت سیاسی برخورد نمی کند و در برخی پرونده ها امکان اعلام جزئیات را نداریم.

مازندمجلس:

به گزارش خبرنگار جامعه خبرگزاری میزان، ششمین گردهمایی مدیران عامل موسسات حفاظتی و مراقبتی ناجا با حضور دادستان کل کشور و معاون هماهنگ کننده ناجا در سالن غدیر دانشگاه انتظامی امین برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور در این مراسم ضمن تبریک هفته نیروی انتظامیگفت: باید زمینه خدمتگزاری برای مردم فراهم شود و امیدواریم که این هفته بستری باشد که مردم با خدمت و جان فشانی‌های این‌ نیروها آشنا شوند و حلقه بین مردم و نیزوی انتظامی تقویت شود.

وی افزود: یکی از بزرگترین نعمت‌هایی که خداوند به ملت ارزانی داشته، نعمت امنیت است و می توان برای این امر احادیث رو به عنوان سندیت این نعمت معرفی کرد که توجه مستقیم و مستمر به آن نعمت نمی‌شود.
سلامت و صحت بدن، گرفتار بیماری نبودن یک نعمت است که زندگی را لذت بخش می کند. امنیت مهم است وپیامبر نیز بر ان تاکید کرده است اکر امنیت در شهر کشور نباشد هیچ لذتی در کشور نیست .


دادستان کشور افزود: در اطراف کشور نا امنی بر برخی کشور‌ها حاکم است. ویرانی خانه ها، تجاوز به نوامیس مردم و ناامنی در یمن، میانمار، باکستان و افغانستان بالا گرفته است و مردم می توانند ببیند که مردم این کشورها در چه جهنمی زندگی می کنند. موضوع دیگر که مطرح است این است که  اقتصاد مرهون امنیت است. هر لذت و خوشی انسان در زندگی و پیشرفت و ارامش در هر عرصه مرهون بودن امنیت است.امروز به لطف پروردگار و رهبری انقلاب و تلاش نیرو های اطلاعاتی و امنیتی و انتظامی در هرد رده‌ای از امنیت برخوردارید.شکر نعمت امنیت به این است که انسان تکالیف خود را در یک فضای امن به خوبی انجام دهد.

وی گفت: قوه قضائیه در استفاده از نیروی انتظامی به عنوان ضابط کمال همکاری را داریم کار قوه قضائه بدون ضابط پیش نمی رود به موجب قانون قوه قضائیه موظف به صدور کارت های ضابطان عام و خاص است و بیش از یک سال است که به دنبال مقدمات آن هستیم و در استانه توزیع کارت ها هستیم که تا پایان مهر ماه با حضور فرمانده ناجا کارت های ضابطان عام در سراسر کشور توزیع می شود.

دادستان کل کشور تاکید کرد:در اینده نزدیک تمام ضابطان در سراسر کشور با کارت ویژه حضور می یابند و مرحله صدور ضابطان خاص نیز در آینده نزدیک ظرف یک یا دو ماه مقدمات آن فراهم شود تا توزیع شود. بعد از صدور کارت این ضابطان برخی یکسری از افرادی که در ناجا و بسیج می توانند پشتیبان قوه قضائیه و امنیت مردم و دفاع از حقوق عامه باشند، کارتی صادر شود و از وجود آن ها استفاه کنیم. 

به گفته حجت الاسلام و المسلمین منتظری ایجاد امنیت در مرز‌ها و شهرها، فعالیت افراد در هر عرصه‌ای و همه اقشار مردم اگر قدر این امنیت را بدانند خدا برایمان حفظ میکند.امنیت ما به برکت شهدا ایجاد شده است. متاسفانه از این شرایط امن برای حل مشکلات مردم استفاده نمی کنیم و  دشمن فضای نامناسب را  بر علیه جمهوری اسلامی را فراهم می کند و این به ضرر ما است.ایجاد شکاف بین مردم یک اسیب بزرگ است. نظام جمهوری اسلامی در جهان مقابل استکبار ایستاده است و دشمنان احساس قدرت می کنند و به دنبال بر اندازی نظام هستند.

وی تاکید کرد: در قوه قضاییه،مقننه و مجریه باید وحدت و هماهنگی و همدلی وجود داشته باشد چرا که  عده‌ای به دنبال تضعیف سه قوه هستند که باید این انسجام حفظ شود.خودمان باید  مشکلات درونی را حل کنیم و نباید اجازه دخالت دشمن را بدهیم.تضعیف قوه قضاییه به نفع چه کسی است آیا به نفع نظام است.باید بیدار و مراقب باشیم قوه قضاییه گاهی اوقات با برخی از این نامهربانی ها مواجه می‌شود. قوه قضاییه رسالتش برخورد با جرم و مجازات مجرمان است اگر در جایی به و ظیفه خود عمل می‌کند آیا باید ان را تضعیف کنیم یا تشویق، تضعیف قوه قضاییه به نفع کسی نیست.این قوه  باید از خود صیانت کند تا بتواند اجرای عدالت را داشته باشد اگر ضعف‌هایی هم داشته باشد نباید آن را تضعیف کنیم.

دادستان کل کشور ادامه داد: با هر مهره قوی و جریانی که کمی ریشه سیاسی دارد، قوه قضاییه برخورد کند به آن انگ سیاسی می‌زنند. قوه قضاییه وقتی با معاون رییس جمهور سابق برخورد می‌کند انگ سیاسی می‌زنند و تصور می‌کنند این قوه عقب می‌کشد. با نزدیکان دولت فعلی برخورد می شود انگ سیاسی به قوه قضاییه زده می‌شود قوه قضاییه با نزدیکان و جریان‌های دولت فعلی و گذشته برخورد کند انگ سیاسی می‌زنند قوه قضاییه هم منع قانونی دارد و هم منع اخلاقی و نمی‌تواند همه جزییات پرونده را برای مردم بازگویی کند.

به گفته حجت الاسلام والمسلمین منتظری، قوه قضاییه سیاسی برخورد نمی کند. در همه پرونده‌ها اسناد و مدارکش موجود است. قوه قضاییه با هر کسی در هر مقام و جایگاهی بر اثر مستندات و مدارک برخورد می‌کند و با این شعار‌ها نیز کوتاه نخواهد امد، البته وظیفه قوه قضاییه این است که به عدالت برخورد کند و کسی را بی دلیل مجرم نکند. 


وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به موضوع پیشگیری اظهار داشت: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باید جنبه سلبی و ایجابی را در نظر گرفت. در پیشگیری برخورد‌های ایجابی از سلبی بیشتر جواب می‌دهد. پیشگبری بسیار مهم است و باید از عناصر تاثیرگذار استفاده کند. ما آسیب‌های اجتماعی مختلفی داریم. حاشیه نشینی تجاوز به منابع ملی و  اعتیاد باید اقدامات پبشگیرانه انجام شود و معاونت پیشگیری در قوه قضاییه باید با معاونت پیشیگیری از وقوع جرم در نیروی انتظامی همکاری داشته باشند.

وی در مورد موضوع اعتیاد گفت: مسئله مواد مخدر به شدت جامعه ما را تهدید می‌کند مسایل فرهنگی به شدت به خانواده آسیب می‌زند. فضای مجازی که در کشور ما مدیریت نمی‌شود با کیان و اخلاق خانواده ضربه می‌زند.

دادستان کل کشور با رد شایعاتی که بنگاه های دروغ پراکنی و اسکتبار برای خدشه وارد کردن به بدنه قوه قضاییه دارد، افزود: ما می دانیم ابش خور این شایعات در انگلیس و امریکاست و با آن برخورد می کنیم. اقدامات و تلاش های قوه قضائیه در بازشناسی فتنه 88 و برخورد قازعانه با انها باعث شد عده ای به سمت جعل سند و جعل نامه بروند در حالیکه رئیس قو قضائیه اعلام کرده است که این حرف ها دروغ است. اینها می خواهند اقدار قوه قضائیه را زیر سوال ببرند. 

وی به موضوع آسیب های فضای مجازی اشاره کرد و گفت: وقتی فضای مجازی یک نوجوان 13 ساله را تبدیل به انسانی گرگ صفت می کند،که دختری هفت ساله را به قتل می رساند باید این موضوعات برای مردم تبیین شود. فضای مجازی در افزایش آمار طلاق موثر است. باید مردم بدانند اگر فضای مجازی اینگونه در اختیار افراد قرار گیرد چه مشکلاتی برای آنها به وجود می آید.

 

قضاییه برخورد امنیت سیاسی قضائیه دادستان دادستان کل کشور مجازی انتظامی تضعیف ضابطان موضوع منتظری پیشگیری الاسلام دنبال می‌کند استفاده توزیع ایجاد می‌زنند تاکید افزود فراهم نیروی زندگی اشاره نزدیکان نباید عدالت ایجابی خانواده می‌زند المسلمین معاونت اقدامات اجتماعی پرونده اعتیاد آسیب‌های باشند توانند مرهون انسان تجاوز نمی‌شود والمسلمین جامعه عنوان همکاری داریم افراد بدانند جمهوری معاون نزدیک مقدمات هستیم سراسر اسلامی