برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- سمینار راهبردی سازماندهی تامین نیروی انسانی آزمایشگاه های تشخیص پزشکی، در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

مازندمجلس:

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان،محور‌های تامین نیروی انسانی در آزمایشگاه تشخیص پزشکی گذشته، حال و آینده، دوره‌های آموزشی مختلف در حوزه علوم آزمایشگاهی در سطح جهان جهت تربیت مسئول فنی آزمایشگاه (Lab Director) و ارزیابی دوره‌های آموزشی مختلف جهت تربیت مسئول فنی آزمایشگاه (Lab Director) در ایران مورد بررسی قرار گرفت.

یکی از ویژگی‌های این سمینار، اجرای آن به صورت وب کنفرانس در ۴ شهر سیرجان، رفسنجان، بوشهر و شیراز بود. در واقع به دلیل علاقمندی همکاران و دانشجویان علوم آزمایشگاهی در مقاطع مختلف تلاش شد که این برنامه به صورت زنده و همزمان در برخی از استان‌ها برگزار شود.

در ابتدا علی صادقی تبار دبیر علمی سمینار ضمن خوشامدگویی به تمامی حاضرین و معرفی پانل ها، بیان داشت: تعهد نسبت به کیفیت ارائه خدمات در آزمایشگاه‌ها همواره توسط مهم‌ترین رکن ارائه خدمات یعنی نیروی انسانی در حوزه علوم آزمایشگاهی وجود داشته است.

سپس محمد صاحب الزمانی، گزارشی از روند اصلاح قانون در رابطه با تربیت مسئول فنی آزمایشگاه را مطرح کرد و گفت: هیئت مدیره انجمن ضمن تهیه قوانین و اساسنامه دکترای علوم آزمایشگاهی و خدمات ارائه شده این صنف خدوم طی سالیان گذشته، با مسئولین ذی ربط در ارتباط با تاریخچه دکترای علوم آزمایشگاهی و وضعیت کنونی آن جلساتی را به صورت حضوری برگزار نموده است. اعضای هیئت مدیره انجمن با در نظر گرفتن مصالح ملی کشور، ارتقاء علوم آزمایشگاهی و مدیریت فنی آزمایشگاه‌های تشخیص طبی کشور را مورد بررسی قرار می‌دهند.

وی افزود: رشته دکترای علوم آزمایشگاهی بیشتر به دلیل منازعات صنفی متوقف شد. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طرح جامع تامین مسئول فنی آزمایشگاه را به مجلس ارایه خواهد کرد. این طرح علاوه بر مصالح ملی، مصالح تمامی گروه‌ها را نیز در نظر می‌گیرد.

اعضای هیئت مدیره انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی معتقدند باید مقطع کارشناسی به دکترای علوم آزمایشگاهی مجدد راه اندازی شود.

سخنرانان در این سمینار به تاریخچه مسئول فنی در آزمایشگاه‌های کشور، کوریکولوم دوره‌های مختلف نیرو‌های فنی آزمایشگاه، دوره دکترای علوم آزمایشگاهی در آمریکا و مدیریت در آزمایشگاه‌های تشخیص پزشکی پرداختند.

 

آزمایشگاهی آزمایشگاه دکترای مسئول مختلف تشخیص سمینار پزشکی ارائه خدمات مصالح آزمایشگاه‌های انجمن مدیره تربیت دوره‌های برگزار تامین نیروی اعضای مدیریت تاریخچه گذشته بررسی تمامی آموزشی Director انسانی