برگزیده ها

مازندمجلس: سمنان - استاندار سمنان گفت: مشکلات ۱۶۹ واحد تولیدی شامل ۱۰۶واحد کشاورزی و ۶۳واحد صنعتی برای پرداخت ۱۵۵ میلیارد تومان تسهیلات بهین یاب بررسی شد.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا خباز ظهر یکشنبه در حاشیه نشست رفع موانع تولید استان سمنان بیان داشت: امروز ۱۶۹ طرح رسیدگی شده که ۱۰۶ مورد متعلق به مقوله کشاورزی و ۶۳ طرح در حوزه صنعت محسوب می شدند مجموعه اشتغال این طرح ها در صورت پرداخت تسهیلات ۹۳۶نفر خواهد بود و میزان اعتبار تسهیلات این واحد ها ۱۵۵میلیارد تومان برآورد می شود.

وی افزود: به دلیل همکاری و هماهنگی بین دستگاه های مختلف توانسته ایم با همدلی و هماهنگی خدمات خوبی را به تولید کنندگان استان سمنان داشته باشیم که برگزار ۸۰ نشست کارگروه رفع موانع تولید در یکسال و نیم گذشته نشان دهنده این عزم در بین مسئولان استانی در راستای رفع موانع تولید محسوب می شود.

استاندار سمنان همچنین گفت: نشست های کارگروه رفع موانع تولید در دو بخش است یکی مقوله بهین یاب که متعلق به واحد های تولیدی و خدماتی است که در این سامانه برخط ثبت نام کرده اند و درباره این طرح باید گفت سمنان، رتبه چهارم را در از لحاظ سامانه بهین یاب و رفع موانع تولید در بین استان های کشور دارد.

خباز افزود: مشکلات بانکی، تامین اجتماعی، امور مالیاتی و ... در زمره مشکلات واحد های تولیدی در سطح استان هستند که خوشبختانه با تعامل موجود بین اعضای کارگروه رفع موانع تولید، رفع مشکلات این واحد ها با سرعت خوبی همراه است.

وی ادامه داد: در سال ۹۵ مجموعه واحد هایی که اعتبارات بهین یاب را دریافت کردند اما برای تولید اقدامی صورت ندادند، تنها دو واحد بوده است و بیش از ۷۰۰واحد تولیدی به تعهدات خود در تولید و اشتغال عمل کردند که این آمار بسیار خوبی است که با وجود اینکه می توانستیم با این واحد ها برخورد کنیم، اما بازهم به آنها مهلت دادیم تا شاهد بسته شدن هیچ واحد تولیدی در استان نباشیم.

تولید موانع استان تولیدی سمنان مشکلات کارگروه تسهیلات افزود سامانه اشتغال هماهنگی متعلق رسیدگی استاندار مقوله محسوب مجموعه