برگزیده ها
فردی که فساد بانکی داشت، اخیرا دستگیر شده است/ بررسی موضوع «فرشتگان» و «کاسپین» در ۳ جلسه با حضور آملی لاریجانی

مازندمجلس: سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه اخیرا هم یکی از افرادی که فساد بانکی داشته دستگیر شده است، گفت: گزارش بانک مرکزی نشان می‌دهد این فرد با چهارده بانک مرتبط بوده و تسهیلات گرفته و بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال بدهی دارد که حدود ۱۶ هزار میلیارد ریال آن بدهی معوقه هست این فقط یک قلم از کار او بوده است.

مازندمجلس: سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه اخیرا هم یکی از افرادی که فساد بانکی داشته دستگیر شده است، گفت: گزارش بانک مرکزی نشان می‌دهد این فرد با چهارده بانک مرتبط بوده و تسهیلات گرفته و بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال بدهی دارد که حدود ۱۶ هزار میلیارد ریال آن بدهی معوقه هست این فقط یک قلم از کار او بوده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در صد و نوزدهمین نشست خبری خود با حضور اصحاب رسانه ضمن تشکر از حضور پرشور و بی نظیر مردم در مراسم تشییع شهید حججی گفت: این مراسم که در مشهد و اصفهان و نجف آباد برگزار شد، بر اساس آنچه مسئولان برپایی مراسم می‌گفتند، بی‌نظیر یا کم‌نظیر بود. یک جانبازی به من می‌گفت من در همه مراسم‌ها شرکت کرده‌ام اما موردی مشابه این از لحاظ کمیت و کیفیت ندیده‌ام.

وی در ادامه در خصوص اینکه قوه قضائیه به طور جد مصمم است با هرگونه فساد اعم از فساد امنیتی و نفود بیگانه بدون هیچ ملاحظه و خط قرمزی مبارزه کند، گفت: همچنین این قوه مصمم است که از حقوق مردم دفاع کند. نمونه‌هایی از آن را این روزها شاهد هستید. ما با اینکه برخی دستگاه‌های اجرایی وظیفه‌شان را به خوبی انجام نداده‌اند، برای دفاع از حقوق مردم و مبارزه با مفسدان، دوشمان را زیر بارهای سنگین برده‌ایم .

اژه‌ای گفت: یکی از این موارد، مساله زمین و زمین‌خواری در سال‌های اخیر است. البته زمین‌خواری کم شده اما در عین حال مبارزه به طور جد ادامه دارد. گزارشی از ۲۳ استان در طول این شش ماه در سال ۹۶ گرفته شده که ۲۰ هزار و ۳۴۱  هکتار در سال‌های مختلف تصرف شده بود که در این مدت به منابع دولتی برگشت. بیش از ۴۱ هکتار قلع و قمع داشتیم آن هم در جاهایی که نباید می‌ساختند.

وی درباره بانک‌ها هم گفت: متاسفانه بانک‌ها به وظیفه جدی خود نسبت به اعتبارسنجی و تضمین عمل نمی‌کنند. بخشی از منابع بانک‌ها در اختیار عده‌ای معدود است و پول به بانک برنمی‌گردد اینجا ما اعتقاد داریم یک کوتاهی جدی ار ناحیه بانک‌ها وجود دارد وگرنه چرا باید این داستان ادامه داشته باشد. اما از آنجایی که باید از فعالان اقتصادی سالم و حقوق مردم دفاع کنیم، ناگزیر این کوتاهی بانک‌ها را زیر بار رفتیم و کسانی که برخلاف مقررات تسهیلات گرفته‌اند و برمی‌گرداند با آنها برخورد می‌شود.

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه اخیرا هم یکی از افرادی که فساد بانکی داشته دستگیر شده است، گفت: گزارش بانک مرکزی نشان می‌دهد این فرد با چهارده بانک مرتبط بوده و تسهیلات گرفته و بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال بدهی دارد که حدود ۱۶ هزار میلیارد ریال آن بدهی معوقه هست این فقط یک قلم از کار او بوده است.

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه این فرد بازداشت شده است، یادآور شد: کسی که این مقدار بدهی بانکی دارد معلوم است که از رانت استفاده کرده که نه یک و دو بانک بلکه چهارده بانک به او تسهیلات داده‌اند. آنهایی که رانت‌خوارها را می‌شناسند خوب است ورود کنند تا قوه قضائیه با کمک ضابطین خود وارد نشود اما متاسفانه بانک‌ها اقدام جدی نمی‌کنند.

وی همچنین درباره تعاونی‌های اعتبار نیز گفت‌: برخی از این‌ها مجوز گرفته‌اند و برخی بدون مجوز کارشان را شروع کرده‌اند و از جاهای خلاف صرف کرده‌اند و متاسفانه دستگاه‌های متولی اقدام جدی نکرده‌اند. قوه قضائیه ناچار است با همه زحمتی که دارد تا جایی مقدور است اجازه ندهد پول مردم هدر برود. البته قوه قضائیه منبعی ندارد که خودش پول به مردم بدهد ما ناگزیر هستیم با مجرم  برخورد کنیم و البته تلاش می‌کنیم اگر مجرمی پولی از مردم  برده تا جایی که ممکن است پول‌های او ردیابی شود و به مردم برگردد؛ ولی گاهی پول از  بین رفته یا مخفی شده یا در جایی صرف شده است با این حال قوه قضائیه این کسری را متحمل شده است.

محسنی اژه ای گفت: در مورد تعاونی فرشتگان و کاسپین و برخی از این پرونده‌ها در طول ماه‌های اخیر سه بار رییس قوه جلسه تشکیل داده و با نایب رئیس مجلس و رییس کمیسیون اقتصادی و رییس بانک مرکزی و مسئول نظارت بانک مرکزی جلسه‌ای گذاشتند که بررسی شود چه اقداماتی صورت گیرد که حقوق کردم ضایع نشود.

ادامه دارد...

بانک‌ها اینکه قضائیه بانکی میلیارد مرکزی ادامه اژه‌ای تسهیلات گرفته البته محسنی متاسفانه مبارزه مراسم اخیرا دستگیر گزارش چهارده نمی‌کنند منابع درباره کوتاهی ناگزیر اقدام کرده‌اند برخورد گرفته‌اند هکتار اقتصادی سال‌های قضاییه سخنگوی افرادی معوقه می‌دهد کاسپین فرشتگان مرتبط زمین‌خواری دستگاه‌های همچنین بررسی