برگزیده ها
آیت‌الله هاشمی تمام وقت خود را صرف مبارزه کرد

مازندمجلس: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مرحوم هاشمی از همان زمان که به قم آمد ابتدا کارهای فرهنگی را آغاز کرد و زمانی که مبارزه آغاز شد تمام وقت خود را صرف مبارزه کرد.

مازندمجلس: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مرحوم هاشمی از همان زمان که به قم آمد ابتدا کارهای فرهنگی را آغاز کرد و زمانی که مبارزه آغاز شد تمام وقت خود را صرف مبارزه کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت الاسلام علی‌اکبر ناطق‌نوری در همایش آیت‌الله هاشمی و هشت سال دفاع مقدس که به همت انجمن اندیشه و قلم و با همکاری کتابخانه ملی در سالن قلم مجموعه کتابخانه ملی ایران برگزار شد با بیان اینکه درباره آیت‌الله هاشمی آنقدر بحث است که پایان‌پذیر نیست، گفت: مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی اگر نگوییم شخصیت بی‌نظیری بود باید گفت از شخصیت‌های کم‌نظیر در تاریخ ایران بوده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به موضوع مدیریت اشاره کرد و گفت: هرچند مدیریت یک بحث علمی بوده و شقوق مختلفی دارد اما مدیریت نوعاً در خون انسان‌ها است و بخش عظیم آن در ساختار خود انسان‌ها دیده می‌شود و عامل دیگر تربیت است که می‌تواند مدیر بار بیاورد.

وی ادامه داد: چه بسا افرادی که تخصص و فوق‌تخصص مدیریت داشته باشند اما در میدان عمل اجرای موفقی نداشته باشند چه بسا افرادی که علم و تخصص مدیریت را ندارند اما در میدان عمل به خوبی از پس کار برمی‌آیند.

وی از تدبیر، سعه صدر، سینه‌چاکی، تحمل و شجاعت به عنوان عوامل مدیریتی یاد کرد و افزود:  برخی خانواده‌ها از ابتدا فرزندان خود را ترسو و بزدل بار می‌آورند اما برخی از همان ابتدا فرزندان خود را شجاع و دارای سعه‌صدر تربیت می‌کنند.

ناطق‌نوری با اشاره به سابقه رفاقت خود با آیت‌الله هاشمی گفت: مرحوم هاشمی از همان زمان که به قم آمد ابتدا کارهای فرهنگی را آغاز کرد و زمانی که مبارزه آغاز شد تمام وقت خود را صرف مبارزه کرد و از همان ابتدا جمعی را در حوزه جمع کرد و فعالیت‌های مبارزاتی خود را شروع کردند. جزوات سطح و انتقام که ایشان تهیه و کپی می‌کرد اگر پیگیری می‌کردند و او را می‌یافتند، معلوم نبود چه سرنوشتی در انتظارش باشد.

وی به ماجرای فیضیه اشاره کرد و گفت: قصد داشتیم مراسم شب هفتم شهدای فیضیه را برگزار کنیم که من گفتم این مراسم در مجسد بالاسر گرفته شود و سخنران آن خودم خواهم بود به همین دلیل عمامه مشکی برداشتم و بر سر خود گذاشتم تا فکر کنند سید هستم و از عینک دودی استفاده کردم. زمانی که آقای هاشمی فهمید یک نفر داوطلب شده به مرحوم جعفری گیلانی گفت این طلبه را بیاورید تا ببینم تن صدای او برای این مراسم چگونه است. او حتی به این مسائل جزئی نیز توجه می‌کرد و این نشان از دقت ایشان در مدیریت بود.

ادامه دارد...

هاشمی مدیریت ابتدا مبارزه آیت‌الله مرحوم اشاره مراسم زمانی ناطق‌نوری افرادی باشند می‌کرد فیضیه ادامه فرزندان میدان برگزار مصلحت تشخیص کارهای فرهنگی انسان‌ها کتابخانه تربیت