برگزیده ها

مازندمجلس: عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: مداخله‌های نظام سعودی در امور لبنان خطری را علیه لبنان است، چراکه کسانی که خواهان خیر و ثبات برای لبنان و لبنانی‌ها هستند، لبنانی‌ها را علیه یکدیگر تحریک نمی‌کنند.

مازندمجلس:

 النشره گزارش داد: نبیل قاووق، عضو شورای مرکزی حزب الله در مراسمی با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: سیاست عربستان با مداخله‌هایش در امور داخلی لبنان بر ملا شده است اما پایبندی اکثر لبنانی‌ها به وحدت ملی‌شان باعث بهت عربستانی‌ها شده و مسیر را در مقابل تلاش‌ها برای سوق دادن مجدد لبنان به سمت یک فتنه دیگر باز کرده، در واقع سیاست‌های عربستان ما را به محورهای جدید دو دستگی‌ها و تنش‌های سیاسی سوق می‌دهند.
 وی تصریح کرد: زمانی که طرح تکفیری در سوریه شکست خورد ما دیدیم که آمریکا مجبور شد تا نقاب از چهره بردارد تا به داعش برای اشغال شهر القریتین کمک کند و پس از اینکه شبه نظامیانی که مستقیما مورد حمایت آمریکا هستند شهر القریتین در نزدیکی دمشق را اشغال کردند داعش رسما مسؤولیت این اقدام را برعهده گرفت که این امر از همکاری آمریکا با داعش در رویارویی با ارتش سوریه و هم‌پیمانانش پرده برمی‌دارد.
عضو شورای مرکزی حزب الله خاطرنشان کرد: سوریه با حمایت حزب الله و دیگر هم‌پیمانان توانست مرحله خطر و تمامی مراحل دشوار را پشت سر بگذارد و ما در حال حاضر پیروزی‌ها را تکمیل می‌کنیم تا معادلات جدیدی را رقم بزنیم که این معادلات یک عمق استراتژیک را برای مقاومت ایجاد می‌کند و نقش، جایگاه، کارآمدی و تاثیرگذاری حزب الله را در معادلات بزرگ در منطقه تقویت می‌کند و وضعیت پس از پیروزی‌ها در دیرالزور، حمیمه و المیادین کما فی السابق نخواهد بود. چرا که معادلات تغییر کرده است و قدرت مقاومت با عمق استراتژی‌اش در مقابل هر گونه خطر آتی از سوی اسرائیل بیشتر شده و این مساله باعث نگرانی و ترس و وحشت اسرائیل شده است.
نبیل قاووق تصریح کرد: هر چقدر که حزب الله به پیروزی‌های بیشتری دست یابد و نقش و قدرت آن بیشتر شود آمریکا، اسرائیل و نظام عربستان بیشتر تحریم‌هایی را اعمال می‌کنند اما آنها عاجزتر از آن هستند که رویکرد ما را تغییر دهند یا ما را به هول و وحشت بیندازند یا در مسیر ما سنگ اندازی کنند چرا که ما به نبرد در بادیه سوریه، دیرالزور، حمیمه و المیادین برای از بین بردن داعش ادامه می‌دهیم. زیرا در سایه وجود مقرها و کریدورهایی برای داعش در سوریه، امنیتی برای لبنان وجود نخواهد داشت. زمانی که ما در سوریه می‌جنگیم و جنگ نابودی داعش را در سوریه تکمیل کرده و از وطن و مردم خود و دستاوردهای ملی‌مان حفاظت می‌کنیم. بر این اساس ما اجازه نخواهیم داد که در سوریه هیچ مقر یا کریدوری متعلق به داعش وجود داشته باشد که از طریق آن بتواند لبنان را هدف قرار دهد.
این در حالی است که ثامر السبهان، وزیر مشاور عربستان در امور کشورهای عرب حوزه خلیج فارس پیشنر در اظهاراتی در شبکه‌های اجتماعی گفته بود: تحریم‌های آمریکا علیه حزب الله لبنان اقدام خوبی است اما راه حل در این نهفته است که یک ائتلاف بین‌المللی قاطعانه برای رویارویی با حزب الله و کسانی که با آن همکاری می‌کنند شکل بگیرد تا «امنیت و صلح منطقه‌ای محقق شود».
سوریه لبنان آمریکا عربستان معادلات اسرائیل بیشتر پیروزی‌ها مقاومت تکمیل می‌کنیم حمیمه تغییر نطق نخواهد المیادین دیرالزور رویارویی می‌کند حمایت مرکزی خاطرنشان شورای قاووق ائتلاف گزارش مقابل تصریح حزب‌الله اقدام القریتین اشغال زمانی همکاری