برگزیده ها

مازندمجلس: معاون رئیس جمهوری عراق امروز (یکشنبه) از آغاز طرح حل بحران‌های این کشور به دور از زبان تهدید، ایجاد رعب و وحشت و استفاده از قدرت نظامی خبر داد و تاکید کرد، نتایج این طرح با نخست وزیر عراق و همه مسئولان در عرصه رهبری این کشور و فراکسیون‌های سیاسی بررسی خواهد شد.

مازندمجلس:
  سومریه نیوز گزارش داد: دفتر اسامه نجیفی، معاون رئیس جمهوری عراق در بیانیه‌ای تاکید کرد، در راستای آگاهی از مسئولیت ملی برخواسته از ارزش‌ها و اصول مستحکم، برای حل بحران‌های عراق و رسیدن به راه‌حل‌های ملی جامع که ارکان اصلی آن مذاکره، اتحاد و تمایل به سلامت و آینده این کشور به دور از زبان تهدید، رعب و وحشت و اشاره به استفاده از قدرت نظامی به ویژه در رابطه با بحران کردستان پس از همه‌پرسی وی طرحی جدیدی را آغاز کرده است.
در این بیانیه آمده است، وی در نشست‌های خود با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق بر اصول موضع و دیدگاه خود درباره اوضاع عراق به طور کلی و بحران همه‌پرسی به طور خاص تاکید کرد و با اشاره به احترام به قانون اساسی، اتحاد عراق و اهمیت گفت‌وگو برای رسیدن به نتایجی جهت حل بحران‌ها در راستای تحقق منافع ملی مشترک گفت: مشکلات با تهدید و ایجاد رعب و وحشت و محاصره حل نمی‌شود، ما در تاریخ معاصر تجربه‌هایی داریم که افکار و دیدگاه ما را اثبات می‌کند.
وی تاکید کرد، بحران همه‌پرسی نتیجه سیاست‌های نادرست ماست، به همین دلیل هر مذاکره‌ای به منظور دست‌یابی به راه‌حل، باید به دور از ارجحیت دادن به یک طرف یا به حاشیه راندن طرف دیگر و با روحیه ملی و صادقانه انجام شود.
طبق این بیانیه، زمانی نجیفی طرح خود را آغاز کرد که از سوی هیچ طرف رسمی مکلف به این کار نبود و این کار وی برخاسته از احساسات ملی و مسئولیت تاریخی اوست.
همچنین در این بیانیه آمده است، نجیفی نسبت به طرح خود مصمم است و نتایج آن را با حیدر العبادی، نخست وزیر عراق و همه مسئولان در رهبری کشور و فراکسیون‌های سیاسی بررسی می‌کند.براساس این بیانیه، نجیفی از طرف‌های درگیر خواست به صدای خرد خود و منفعت عراق گوش فرا دهند، زیرا هر صدای دیگر ممکن است منجر به اقداماتی شود که عراق و ملت آن را در حال حاضر و در آینده یاری نکند.دفتر ریاست اقلیم کردستان روز شنبه اعلام کرده بود، رئیس اقلیم، ایاد علاوی و اسامه نجیفی، دو معاون رئیس جمهور عراق توافق کردند که مذاکره بین طرف‌های سیاسی کشور آغاز شود.
همچنین آنها بر لغو فوری تحریم‌ها علیه کردستان تاکید کردند.
کردستان نجیفی تاکید بیانیه همه‌پرسی بحران اقلیم جمهور همچنین معاون رئیس جمهور طرف‌های سیاسی می‌کند دیدگاه تهدید معاون اسامه گزارش راستای مسئولیت آینده اتحاد مذاکره اشاره