برگزیده ها
عقلای امریکا، ترامپ را مجاب کنند که در مسیری خطرناک قدم برندارد/

مازندمجلس: سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: امیدوارم عقلای قوم و خردمندان در امریکا، هیات حاکمه این کشور را مجاب کنند تا در مسیر حرکت خطرناک قدم برندارد.

مازندمجلس: سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: امیدوارم عقلای قوم و خردمندان در امریکا، هیات حاکمه این کشور را مجاب کنند تا در مسیر حرکت خطرناک قدم برندارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، بهرام قاسمی صبح امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در پاسخ به سوالی درباره هشدار سردار جعفری به امریکا گفت: من امیدوارم هیات حاکمه امریکا در ادامه خطاهای خود، این خطای مهم و استراتژیک را انجام ندهد و دوراندیشی لازم را داشته باشد ولی اگر به سمت این تصمیم حرکت کند، پاسخ ایران قاطع، کوبنده و سخت خواهد بود که تصور می‌کنم باید در آن هنگام امریکا  عوارض آن را بپذیرد.

عقلای امریکا، دولت این کشور را مجاب کنند که در مسیری خطرناک قدم برندارد

وی ادامه داد: این تصمیم قاطع و کوبنده و استراتژیک و در حد لازم است که در زمان لازم اتخاذ می‌شود. امیدوارم عقلای قوم و خردمندان در امریکا، هیات حاکمه این کشور را مجاب کنند تا در مسیر این حرکت خطرناک قدم برندارد.

مذاکرات کارشناسی درباره مسائل نظامی ادلب در حال بررسی است

این دیپلمات عالی‌رتبه درباره حمله ترکیه به ادلب و توافقات صورت گرفته میان ایران و روسیه و ترکیه در آستانه۶ در رابطه با منطقه ادلب اظهار داشت: در اجلاس ششم آستانه شاهد پیشرفت‌هایی درخصوص ادلب بودیم. مذاکرات کارشناسی درباره مسائل نظامی و حضور افراد در حال بررسی است که در آستانه هفتم به تفاهمات لازم خواهم رسید.

قاسمی افزود: مواضع ما درخصوص ترکیه و روسیه درخصوص سوریه تا حد زیادی مورد مشورت است و هماهنگی‌های لازم و به هنگام انجام می‌شود. ما همکاری‌های مستمر خود را داریم و در جریان آخرین تحولات قرار می‌گیریم.

ارتباط دادن برنامه هسته‌ای ایران و کره شمالی به یکدیگر، در ادامه ایران‌هراسی‌های گذشته است

وی درباره ارتباط دادن برنامه هسته‌ای ایران و کره شمالی به یکدیگر تصریح کرد: این مساله حرف بیجا و غلطی است که در ادامه ایران‌هراسی‌های گذشته است که در ادامه فشارهای اسرائیل و یکی دو کشور خاص مطرح می‌شود. این مسائل و این ارتباط دادن از اساس باطل، بیجا و غلط است.

وظیفه وزارت خارجه بررسی روابط پنهان افراد نیست

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درخصوص محکومیت دری اصفهانی نیز خاطرنشان کرد: آنچه توسط سخنگوی قوه قضاییه و تصمیمات آن دستگاه مطرح شده، متین است و من در آن باره اظهارنظر ندارم اما درخصوص این فرد، ایشان چندین دهه برای ارگان‌های ایران تلاش‌های زیادی داشته و همکاری‌های مختلفی با وزارتخانه‌های مختلف داشته است.

نهادهای دیگری  باید اطلاعات لازم را در زمان لازم در اختیار دستگاه‌های دیگر قرار بدهد

قاسمی تاکید کرد: این فرد در برخی از نشست‌های مذاکرات حضور داشتند. تلاش‌های مثبتی هم داشتند. بازگشت یک میلیارد و هفتصد میلیون دلار به ایران گفته می‌شود از تلاش‌های ایشان است. با این وجود، وظیفه وزارت خارجه بررسی روابط پنهان افراد نیست بلکه در برعهده نهادهای دیگری است که باید اطلاعات لازم را در زمان لازم در اختیار دستگاه‌های دیگر قرار بدهند. 

دری اصفهانی به عنوان مشاور توسط ارگان‌های دیگر به وزارت خارجه معرفی شد

وی اضافه کرد: آن فرد توسط ارگان‌های دیگر دولتی به عنوان مشاور و متخصص در امور بانکی معرفی می‌شوند، به همین خاطر در برخی از نشست‌های مذاکراتی حضور داشتند.

رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه در پاسخ به این سوال که آیا دری اصفهانی جزو زیرمجموعه آقای بعیدی‌نژاد بوده است؟ ابراز داشت: من اطلاعی ندارم که جزو هیات کارشناسی بوده است اما این فرد قطعا عضو وزارت امور خارجه نبوده به عنوان مشاور توسط ارگان‌های دیگر به وزارت امور خارجه معرفی می‌شود.

ادامه دارد...

خارجه وزارت امریکا ادامه درخصوص درباره سخنگوی ارگان‌های برندارد بررسی عقلای خطرناک ارتباط اصفهانی ترکیه داشتند معرفی مشاور عنوان مسائل تلاش‌های افراد حاکمه قاسمی امیدوارم کارشناسی مذاکرات ندارم استراتژیک نهادهای دیپلماسی اختیار تاکید مسیری خردمندان نشست‌های دستگاه دستگاه‌های اطلاعات روابط زیادی همکاری‌های کوبنده هنگام روسیه آستانه تصمیم برنامه گذشته وظیفه ایران‌هراسی‌های یکدیگر هسته‌ای شمالی پنهان