برگزیده ها

مازندمجلس: یک عضو مجمع نمایندگان تهران با اشاره به برگزاری نشست نمایندگان این مجمع با مسئولان صداوسیما، به تشریح محورهای مورد بحث در این جلسه پرداخت.

مازندمجلس: سیده فاطمه ذوالقدر با اشاره به برگزاری جلسه صبح امروز ۶ نفر از نمایندگان عضو مجمع نمایندگان تهران با مسئولان صداوسیما اعلام کرد: باتوجه به آن‌که در جلسه مجمع نمایندگان مقرر شده بود، ۶ نفر از نمایندگان تهران به‌نمایندگی از مجمع در این جلسه حاضر شده و نکات مدنظر تمامی نمایندگان را منتقل کنند، بنده، پروانه مافی، پروانه سلحشوری، محمود صادقی، مهدی شیخ و محسن علیجانی زمانی در این جلسه شرکت کردیم. غلامرضا کاتب و احسان قاضی‌زاده هاشمی دو عضو ناظر مجلس در صداوسیما هم در جلسه حاضر بودند.
وی افزود: در این جلسه نحوه تعامل نمایندگان تهران با صداوسیما، لزوم همکاری بیشتر و ارتقای سطح تعامل میان مجلس و صداوسیما و برخی انتقادها نسبت به عملکرد این سازمان و برنامه‌سازی و شیوه‌های جذب مخاطب مورد بحث قرار گرفت. 
نایب رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نمایندگان همچنین از صداوسیما خواستند فرصت بیشتری برای حضور نمایندگان در شبکه‌های مختلف تلویزیونی به‌ویژه شبکه تهران فراهم کنند تا بتوانند گزارش عملکرد خود را به استحضار مردم برسانند.
انتقاد نسبت به دعوت از معدودی نماینده خاص در برنامه‌های تلویزیونی
نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران با انتقاد نسبت به نحوه حضور نمایندگان مجلس در برنامه‌های تلویزیونی گفت: باوجود آن‌که نمایندگان مجلس و دیگر مسئولان به‌طور متناوب در برنامه‌های تلویزیونی حضور می‌یابند اما متاسفانه صداوسیما صرفاً از برخی نمایندگان خاص دعوت می‌کند.
صداوسیما بدون نگاه جناحی به نمایندگان تریبون بدهد
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: نمایندگان در این جلسه همچنین بر لزوم تغییر رویکرد جناحی صداوسیما در دعوت از نمایندگان و مسئولان تاکید کرده و گفتند که اگر قرار است از مسئولان و نمایندگان در برنامه‌های تلویزیونی دعوت شود، لازم است از همه نمایندگان را بدون نگاه جناحی دعوت کنند و به آن‌ها تریبون بدهند.
شبکه خبر صرفاً از تعدادی نماینده خاص دعوت می‌کند
ذوالقدر ادامه داد: همچنین گلایه کردیم که نمایندگان تهران دفاتر متعددی در سراسر شهر دارند اما صداوسیما هنوز فرصتی برای ارائه گزارش و معرفی این دفاتر به نمایندگان نداده است. البته تعامل رادیو با نمایندگان بد نیست اما این روابط در تلویزیون چندان مساعد نبوده و شبکه‌های تلویزیونی و به‌خصوص شبکه خبر صرفاً نمایندگانی خاص را دعوت می‌کنند و مردم هم گلایه دارند چرا فقط این چند نماینده از میان ۲۹۰ نماینده مجلس در برنامه‌های تلویزیونی و خبری حاضر می‌شوند.
حضور نمایندگان تهران در برنامه هفتگی «تهران ۲۰» 
نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس در ادامه از قول مساعدت و همکاری مسئولان صداوسیما برای تغییر این رویه خبر داد و گفت: مشخصاً رییس شبکه تهران قول داد که از این پس هفته‌ای یک بار، یکی از نمایندگان تهران را در برنامه «تهران ۲۰» دعوت کنند و سطح همکاری و تعامل را با نمایندگان ارتقا دهند.
انتقاد نمایندگان تهران نسبت به رویکرد جناحی صداوسیما
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن ابراز امیدواری نسبت ارتقای سطح روابط مجلس و صداوسیما گفت: نمایندگان همچنین تاکید داشتند که نحوه و رویکرد جناحی برنامه‌های صداوسیما مناسب نیست و مسئولان این سازمان هم گفتند که باید در این راستا بیش از این تلاش کنند.
لزوم تلاش صداوسیما برای جلب اعتماد مخاطب در رقابت با شبکه‌های ماهواره‌ای
ذوالقدر در پایان خاطرنشان کرد: همچنین نمایندگان با اشاره به رشد فناوری‌های رسانه‌ای و گسترش شبکه‌های ماهواره‌ای، تاکید کردند که لازم است صداوسیما با برنامه‌ریزی دقیق در راستای تولید برنامه‌های بهتر عقب‌ماندگی خود را در حوزه جذب مخاطب و تولید برنامه‌های تلویزیونی جبران کند و همچنین در پوشش اخبار به‌نحوی عمل کنند که مخاطب به این برنامه‌های خبری اعتماد کند.
نمایندگان صداوسیما تهران مجلس برنامه‌های تلویزیونی همچنین مسئولان جناحی تعامل نماینده مخاطب شبکه‌های رویکرد تاکید صرفاً انتقاد خاطرنشان گزارش همکاری تریبون دارند دفاتر روابط گلایه اعتماد مجمع نمایندگان تولید ادامه برنامه آن‌که اصلاح‌طلب کردیم ارتقای عملکرد پروانه کمیسیون اشاره تغییر فرهنگی گفتند