برگزیده ها

مازندمجلس: رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه گفت: اجازه تشکیل کمربند تروریستی در جنوب مرزهای خود و در مناطق شمالی خاک سوریه را نخواهیم داد.

مازندمجلس: اردوغان روز گذشته در بیست و ششمین نشست مشورتی و ارزیابی اعضای حزب عدالت و توسعه در شهر افیون کاراحیصار افزود: هرگز به توطئه و نقشه‌های شومی که در شمال سوریه کشیده می شود، اجازه تحقق نخواهیم داد و ما یک کوبانی دیگر نمی‌خواهیم و در مقابل آن خواهیم ایستاد.
وی تاکید کرد: مجبوریم تا کمربند تروریستی برنامه ریزی شده از شرق سوریه تا دریای مدیترانه را مختل کرده و از بین ببریم و نمی‌توانیم اجازه تحقق این مساله را بدهیم.وی اضافه کرد: هرگز اجازه تحقق این توطئه را نخواهیم داد چون اگر این طرح محقق شود، شاهد حوادثی مشابه چیزی که در کوبانی روی داد خواهیم بود.
وی ادامه داد: در طول خط مرزی 911 کیلومتری با سوریه از شرق و غرب این کشور اقدامات جدی برای تشکیل یک دولت محلی انجام می شود و اگر امروز ما سکوت کنیم، در آینده این ساختار مبهم شکل خواهد گرفت.
وی با اشاره به آغاز اعزام نیرو به منطقه عاری از درگیری در ادلب سوریه گفت: اقدامات لازم در این زمینه بدون هیچ نقص و مشکلی با حمایت ما و به همراه ارتش آزاد سوریه به شکل مطلوب پیش می رود.
اردوغان تاکید کرد: رخدادهای عراق و سوریه مستقل از ترکیه نیست و هیچ کدام از این رخدادهای منطقه را نمی توان از تاریخ امروز و آینده ترکیه جدا دانست.
رییس جمهوری ترکیه اضافه کرد: هرج و مرج در سوریه زندگی ما را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد و به همین علت بدون توجه به حرف و حدیث دیگران، اجازه نخواهیم داد تا تهدید ناشی از عراق و سوریه مبدل به اهرم فشار علیه ترکیه شود.
سوریه اجازه ترکیه نخواهیم اردوغان امروز آینده نطق اقدامات منطقه رخدادهای خواهیم کمربند تشکیل تروریستی توطئه تاکید کوبانی اضافه