برگزیده ها
پاسخ «کورکر» به طوفان توییتری ترامپ درباره نقش وی در برجام

مازندمجلس: باب کورکر رییس کمیته روابط خارجی مجلس سنا و سناتور جمهوری‌خواه آمریکا به اظهارات ترامپ علیه خود پاسخ داد و گفت: « سیاست‌های ترامپ، آمریکا را درگیر جنگ جهانی سوم خواهد کرد.»

مازندمجلس: باب کورکر رییس کمیته روابط خارجی مجلس سنا و سناتور جمهوری‌خواه آمریکا به اظهارات ترامپ علیه خود پاسخ داد و گفت: « سیاست‌های ترامپ، آمریکا را درگیر جنگ جهانی سوم خواهد کرد.»

به گزارش ایلنا در پی طوفان توییتری دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا علیه باب کورکر سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی، کورکر به این حملات پاسخ داد و روز گذشته در مصاحبه با روزنامه نیویورک تایمز گفت: سیاست‌های ترامپ می‌تواند آمریکا را به سمت جنگ جهانی سوم سوق دهد.

تنها ساعاتی پیش از این مصاحبه، دونالد ترامپ نقش کورکر به عنوان رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنا در دولت اوباما و ارتباطش با توافق هسته‌ای ایران را مورد حمله شدید قرار داد و او را «مسئول توافق هسته‌ای وحشتناک با ایران» خوانده بود. 

رئیس‌جمهور آمریکا روز یکشنبه به افشاگری درباره باب کورکر پرداخت و در توییتر خود نوشت: « او پست وزارت امور خارجه را می‌خواست اما من گفتم نه، ممنون».

ترامپ همچنین نوشت که سناتور کورکر حمایت او در انتخابات سنا در سال ۲۰۱۸ را درخواست کرده و گفته بدون کمک او نمی‌تواند انتخاب شود اما ترامپ از این کار خودداری کرده است.

باب کورکر در مصاحبه خود با نیویورک تایمز گفت که او قبلا در ارتباط با سخنان ترامپ در یک شوی تلویزیونی هشدار داده بود که «عملکرد رئیس‌جمهور مانند یک کارآموز سیاسی یا چیزی در این سطح است.»

وی افزود: « دونالد ترامپ من و هر آن کس را که دغدغه ملت آمریکا را دارد، نگران می‌کند.»

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنا در مصاحبه خود همچنین به رفتار دونالد ترامپ در ارتباط با سیاست مذاکره با کره شمالی که رکس تیلرسون وزیر خارجه پیش می‌برد به شدت حمله کرد و گفت که رفتار ترامپ در موارد متعدد و از جمله توییت کردن مسائل مربوط به این مذاکرات به ما آسیب رسانده است.

او بدون اینکه به جزئیات اشاره کند گفت که بسیاری از مردم فکر می‌کنند که در این باره برخی نقش پلیس خوب و پلیس بد را بازی می‌کنند، در حالی که این حقیقت ندارد.

دونالد ترامپ در حملات توییتری خود باب کورکر را متهم کرد که در زمینه مسائل مهمی چون خدمات درمانی و اصلاح نظام مالیاتی کاری انجام نمی‌دهد و تنها کار او «یک توافق هسته‌ای بد با ایران» است.

به گزارش ایلنا رئیس‌جمهوری آمریکا در روزهای آینده باید نسبت به پایبندی ایران به توافق هسته‌ای برجام اعلام نظر کرده و سرنوشت این توافق را به کنگره محول کند؛ جایی که سناتور باب کورکر به عنوان رییس کمیته روابط خارجی در آن نقش کلیدی خواهد داشت.

ترامپ کورکر آمریکا توافق دونالد مصاحبه هسته‌ای سناتور کمیته روابط خارجی مجلس توییتری عنوان مسائل خارجه تایمز ارتباط همچنین رفتار گزارش برجام درباره طوفان جمهوری‌خواه سیاست‌های حملات ایلنا جهانی نیویورک