برگزیده ها
دولت جبران سهم اضافه کار در مستمری بازنشسته ها را در لوایح  ارسالی به مجلس پیش بینی کند

مازندمجلس: تهران - ایرنا - سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در خصوص بخشنامه مربوط به سهم اضافه کار در مستمری بازنشسته های پس از سال 95، گفت: تامین اجتماعی زیرمجموعه دولت نیست و به همین خاطر دولت باید این مساله را در لوایح ارسالی به مجلس پیش بینی کند.

مازندمجلس: محمدمهدی مفتح روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود : نکته بعدی برای تحقق این امر، در نظر گرفتن اعتبار آن است که طبیعتا باید در قانون بودجه دیده و لحاظ شودد.
مفتح یادآوری کرد: در مجلس نظر دوستان کاملا موافق است و در صورت ارائه این موضوع در بودجه، با نظر مثبت تصویب خواهد شد.
به گزارش ایرنا موضوع اعاده حق بازنشستگانی که سالها از اضافه کار زمان اشتغالشان بیمه کسر شده است، از جمله خواست های صنفی بخش بسیار بزرگی از کارکنان دولت است که پیش از تیرماه سال 93 از اضافه کارشان حق بیمه کسر می شد اما از این تاریخ به بعد، این سهم در حقوق بازنشستگی شان لحاظ نشد.
دولت اواخر پارسال بخشنامه ای داد که بر اساس آن برای جبران سهم اضافه کار در مستمری بازنشستگان فرمولی را در نظر گرفت. اما این بخشنامه بر اساس برنامه پنجم بوده که تا آخر سال 95 اجرا شد و برای بازنشستگان پس از این سال، ساکت است و باید ذیل قانون مصوب مجلس ارائه شود تا مورد پذیرش سازمان تامین اجتماعی قرار گیرد.
محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه، اخیرا گفت که این بخشنامه برای بازنشستگان پس از سال 95 نیز اجرا می شود و نیازی به بخشنامه جدید نیست اما مسئولان سازمان تامین اجتماعی اظهار می دارند که بخشنامه دولت با توجه به قانون برنامه پنجم بوده ؛ بنابر این، برای مشمولان بازنشستگی پس از سال 95، باید موضوع در قانون برنامه ششم یا قانون خدمات کشوری پیش بینی شود و آنچه برای این سازمان ملاک و الزام آور می باشد، قوانین بالادستی مصوبه مجلس است.
سیام**6984** 1449**گفت و گو: امیر خان زاده*انتشار: امیر کاردان راد

سياسي

مجلس

اضافه كار

مستمري

مجلس بخشنامه اضافه قانون برنامه بودجه بازنشستگان موضوع تامین اجتماعی مستمری ایرنا سخنگوی جبران بازنشستگی ارائه