برگزیده ها

مازندمجلس: هیلاری کلینتون با بیان اینکه خودش مقصر پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری است، گفت که باید به رفراندوم بریگزیت در بریتانیا به چشم هشداری درباره ریاست جمهوری بالقوه ترامپ نگاه می‌کرد.

مازندمجلس:  هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق آمریکا در مصاحبه با ساندی تایمز گفت از نتایج انتخابات ریاست جمهوری نوامبر ۲۰۱۶ شگفت‌زده شد. نظرسنجی‌های پیش از انتخابات پیروزی این نامزد دموکرات‌ را در انتخابات آمریکا پیش‌بینی می‌کردند.

او گفت: فکر می‌کردم رئیس‌جمهور خوبی می‌شوم، نمی‌دانستم که قرار است در انتخابات ببازم. احساس مسوولیت‌ وحشتناکی دارم که چرا متوجه نشدم چگونه باید این شخص را شکست دهم. حتما باید راهی وجود می‌داشت اما من به آن نرسیدم.
با این حال کلینتون دموکرات تاکید کرد عواملی به جز کمپین او در نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاثیر گذاشت و اخیرا هم با انتشار کتابی شکست خودش را تحلیل کرد. این وزیر امور خارجه سابق آمریکا که کتابش با عنوان "آنچه رخ داد" ماه سپتامبر به بازار آمد، به ساندی تایمز گفت، گمان می‌کند اعتماد به نفس ترامپ با پیروزی ناگهانی رفراندوم بریگزیت بریتانیا در ژوئن ۲۰۱۶ تقویت شده باشد. در آن رفراندوم ۵۱.۹ درصد از مردم بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا رای مثبت دادند.
کلینتون با اشاره به تاثیری که ناجیل فاراژ، رهبر سابق حزب استقلال بریتانیا (یوکیپ) بر ترامپ داشته گفت، او از کمپین جمهوری‌خواهان در پی رفراندوم بریگزیت حمایت کرد.
کلینتون توضیح داد: مردم در رفراندوم ژوئن، علیه بریتانیای مدرن و اتحادیه اروپا رای دادند و معتقد بودند که اتفاق خوبی برایشان می‌افتد. اتفاق مشابهی هم در انتخابات آمریکا افتاد، اما گمان نمی‌کردم که ما انقدر آسیب‌پذیر باشیم ولی نهایتا مشخص شد که ما اشتباه می‌کردیم. فاراژ برای اعلام حمایت از ترامپ به آمریکا آمد و نصف حرف‌هایش را به توهین‌های بسیار شخصی علیه من اختصاص داد و ترامپ را به عنوان یک نر غالب، یک گوریل پشت نقره‌ای (نر بالغ) معرفی کرد. به آن تصاویر و آنچه آنها درباره موارد قابل قبول و غیر قابل قبول می‌گویند، فکر کنید.
آمریکا انتخابات کلینتون ترامپ رفراندوم بریتانیا بریگزیت اتحادیه دادند اتفاق حمایت فاراژ اروپا پیروزی ساندی خارجه رئیس‌جمهور تایمز ریاست کمپین جمهوری عنوان