برگزیده ها
معاون وزیر کار: پایلوت همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای و ایرانسل در استان خوزستان اجرا می شود

مازندمجلس: تهران - ایرنا - معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: تعامل سازمان آموزش فنی و حرفه ای با شرکت ایرانسل به شکل پایلوت در استان خوزستان اجرایی می شود.

مازندمجلس: به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «محمد امین سازگار نژاد» روز دوشنبه در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری سه جانبه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، ایرانسل و استانداری خوزستان که در محل سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برگزار شد، افزود: نسل جوان ما بسیار علاقمند به استفاده از اپلیکیشن های آموزشی است.
​وی گفت :این تفاهمنامه در راستای توسعه همکاری های آموزشی با رویکرد بازار محور صورت می گیرد.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تاکید کرد: این تفاهم نامه در راستای تحقق تولید و عرضه آموزش به روش دیجیتال (الکترونیکی) و آموزش کسب و کارهای نوظهور و به منظور فراهم سازی ارتباط و گسترش همکاری ها در زمینه آموزش های مهارتی و کاربردی با رویکرد بازار محور و توسعه زیرساخت ارتباطی شبکه مهارت آموزی از طریق بسترهای قابل ارائه توسط زیر ساخت های تلفن سیار برای شاغلین و کارجویان منعقد می شود.
وی با اشاره به موضوع تفاهم نامه گفت: آماده سازی زیر ساخت آموزش بر مبنای محتوای دیجیتال، حمایت از تولید کنندگان محتوای دیجیتال، حمایت از کسب و کارهای مهارتی نوظهور و کمک به شکل گیری آنها از جمله موضوع های این تفاهمنامه است.
سازگار نژاد گفت: از جمله مسئولیت های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور می توان به ایجاد هماهنگی و همکاری بین دستگاهی و یا با بخش های غیر دولتی در موضوع تفاهم نامه، کمک به تامین منابع مالی و همکاری برای گرفتن مجوزهای لازم مرتبط، هماهنگی و همکاری برای توسعه مهارت های نیروی کار با مشارکت نهادهای مربوطه، همکاری با دانشگاه های دولتی و غیر دولتی جهت کمک به تاسیس و توسعه شرکت های تولید محتوای دیجیتال اشاره کرد.
سازگارنژاد در خصوص روش اجرایی تفاهم نامه مذکور تصریح کرد: کارگروه اجرایی از نمایندگان ایرانسل و سازمان با موضوع این تفاهم نامه تشکیل می شود و ساز و کار و نحوه پیاده سازی، برنامه زمانبندی، نحوه تأمین مالی و مسئولیت های سازمان و نهادهای دولتی یا نمایندگان تام الاختیار تفاهم نامه را مشخص خواهد نمود.
«همچنین علیرضا قلمبر دزفولی» مدیر عامل شرکت ایرانسل در این مراسم گفت: پشتیبانی و مشارکت در رخدادهای کارآفرینانه در حوزه محتوای دیجیتال و خدمات ارزش افزوده موبایل، کمک به شکل گیری کسب و کار های جدید و نوپا به منظور ارائه خدمات حول پروژه های مطروح، کمک به استقرار و پشتیبانی از شبکه ملی مهارت به منظور اتصال ستاد سازمان، ادارات کل استانی، مراکز و آموزشگاه های آزاد سازمان از طریق ظرفیت های شبکه APN ایرانسل و استقرار سامانه آموزش مجازیLMS سازمان در ایرانسل از جمله مسئولیت های ایرانسل در راستای تفاهم نامه مذکور است.
سپس غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در این نشست افزود :خوشبختانه نرخ بیکاری در استان کاهش و نرخ مشارکت اقتصادی افزایش یافته است.
وی یادآور شد: تاکنون فرهنگ کار در استان خوزستان حول کارهای دولتی بود و اشتغال در صنایع بزرگ دنبال می شد.
استاندار خوزستان گفت: خوشبختانه این رویه در استان در حال تغییر است و بخش خصوصی و اشتغال خرد بسرعت در این استان در حال توسعه است.
به گزارش ایرنا ،در چارچوب برنامه اجرایی این تفاهم نامه، استان خوزستان به عنوان پایلوت تعیین می شود.مدت این تفاهم نامه از زمان امضا دو سال است و در صورت موافقت طرفین تمدید خواهد شد.
در خاتمه این مراسم تفاهم نامه همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل، توسط محمد امین سازگارنژاد،رئیس سازمان آموزش فنی حرفه ای کشور، علیرضا قلمبر دزفولی، مدیر عامل شرکت ایرانسل و غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان به امضا رسید.

برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
اقتصام** ٩١٢٣**9132* 6075*خبرنگار:زهره دریغ گفتار* انتشار: زهرا هجینی نژاد

اقتصاد

امضاي تفاهم نامه

پايلوت همكاري

سازمان فني حرفه اي

آموزش تفاهم ایرانسل همکاری خوزستان استان دیجیتال توسعه دولتی موضوع محتوای اقتصادی اجرایی مشارکت تولید کارهای منظور مهارت نمایندگان مسئولیت خدمات ایرنا تفاهمنامه مراسم استاندار راستای شریعتی اشتغال مذکور خوشبختانه علیرضا دزفولی سازگارنژاد استقرار غلامرضا پشتیبانی قلمبر برنامه مهارتی افزود آموزشی سازگار خبرنگار پایلوت گزارش رویکرد بازار حمایت هماهنگی اشاره ارائه نوظهور ارتباطی نهادهای