برگزیده ها

مازندمجلس: روزنامه هندوستان تایمز به نقل از منابع خبری، کمیته ویژه سیاست گذاری حج برای سالهای 2018 تا 2022همچنین پیشنهاد کرده است زنانی که بالای 45 سال دارند بتوانند در گروههای حداقل چهار نفره بدون الزام حضور هیچ محرمی به سرزمین وحی سفر کنند.

مازندمجلس: هند قصد دارد یارانه پرداختی به زائران حج را از سال 2018 لغو کرده و در انجام پروازهای حج نیز محدودیت هایی ایجاد کند.
روزنامه هندوستان تایمز به نقل از منابع خبری، کمیته ویژه سیاست گذاری حج برای سالهای 2018 تا 2022همچنین پیشنهاد کرده است زنانی که بالای 45 سال دارند بتوانند در گروههای حداقل چهار نفره بدون الزام حضور هیچ محرمی به سرزمین وحی سفر کنند.
در پیش نویس برنامه های این کمیته همچنین به کاهش تعداد نقاط پروازهای حج اشاره شده و پیشنهاد شده است نقاطی که پروازهای حج از آنها انجام می شوند از 21 مورد فعلی به نه مورد تقلیل یابند.
پیش نویس برنامه های جدید در پاسخ به تقاضای یک دادگاه عالی در سال 2012 مبنی بر لغو یارانه های تسهیلاتی حج تا سال 2022 تدوین شده است.
طرح های پیشنهادی این کمیته لازم است قبل از اجرا به تصویب وزارتخانه های مربوطه برسد.یک منبع خبری ادعا کرد بودجه حاصله از صرفه جویی در ارائه یارانه ها برای توانمندی مسلمانان و بهبود جامعه آنان به کار گرفته خواهد شد.
سهمیه حجاج هند برای سفر به عربستان صدوهفتاد هزار نفر می باشد.
یارانه کمیته پروازهای برنامه پیشنهاد