برگزیده ها

مازندمجلس: تهران- ایرنا- یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی هسته ای در دیدار با علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت ارزیابی عینی از اقدامات کشورها مبنای گزارشات آژانس است و تحولات سیاسی تاثیری بر آن نخواهد داشت.

مازندمجلس:  مدیر کل آژانس بین المللی انرژی هسته ای در ملاقات امروز خود با علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در رم، ضمن تبادل نظر در خصوص آخرین تحولات سیاسی مرتبط با برجام و فعالیتهای اخیر دولت آمریکا به این نکته اشاره کرد که آژانس تاکنون پایبندی ایران به تعهدات خود را گزارش کرده است.
آمانو تاکید کرد آنچه برای ما مهم است ارزیابی عینی از اقدامات و فعالیتهای هسته‌ای و تعهدات کشورها در قبال آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است که مبنای اظهار نظرها و گزارشات آژانس بوده و خواهد بود. از این منظر تحولات سیاسی تاثیری بر ارزیابی آژانس نخواهد داشت.بیستمین سمینار بین المللی «ادواردو امالدی» به مناسبت شصتمین سالگرد تاسیس آژانس بین المللی انرژی اتمی و پیمان « EURATOM» درباره همکاری های بین المللی، علمی و فنی در زمینه امنیت و منع گسترش هسته ای برگزار می شود و در آن حدود 40 مقام یا چهره برجسته از چهار قاره اروپا، آسیا، آفریقا و آمریکا سخنرانی خواهند کرد.طبق برنامه اعلام شده قرار است که علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی فردا (سه شنبه) در این کنفرانس سخنرانی کند. وی سپس به دعوت رسمی بوریس جانسون وزیر امور خارجه انگلستان، ایتالیا را به مقصد لندن ترک می کند.
آژانس انرژی المللی تحولات سیاسی تعهدات ارزیابی سخنرانی آمریکا گزارش نخواهد آمانو تاثیری گزارشات صالحی فعالیتهای