برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - ایسنا نوشت:رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز برخی در داخل و عده ای در خارج به دنبال این هستند که یک نظام سکولاریستی در ایران برپا کنند و این انقلاب را از درون تهی کند.

مازندمجلس:آیت‌الله احمد جنتی در نشست هماهنگی برگزاری مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در محل ساختمان دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری برگزار شد، با عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری امام حسین (ع) اظهار کرد: خدا در آیات متعدد قرآن به مردم گوشزد می کند که ببینید کجا بود و به کجا رسیدید و از نعمت پیامبر و اسلام به کجا رسیدید، شما بیچاره و توسری خور و بی پناه بودید و خدا به شما پناه داد پس یادتان نرود. ما هم در جایگاهی هستیم که باید به این آیات توجه کنیم که کجا بودیم و الان کجاییم و به کجا می خواهیم برویم.

وی افزود: برخی جوانان متوجه این موضوع نیستند ولی باید بدانند که اگر کفران نعمت کنید خدا چگونه با آنان برخورد می کند. اولین نعمتی که خدا به ما داده است امام راحل بود که وقتی صفات مختص مومنین و محسنین را در قرآن می خوانیم می بینیم همه آن صفات به امام راحل هم موصوف است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نعمت امام راحل برای ما مثل نعمت پیامبر اسلام برای اصحابش بود، گفت: امام با آن اخلاص، تقوا و یقین که سرلوحه انجام همه کارهایش بود رفتار می کرد ولی امام خمینی رحلت کرد و باید شخصی جایگزین او می شد که نفر بعدی آیت الله خامنه‌ای بود.

جنتی با بیان اینکه شاه سابق در برابر استکبار جهانی و آمریکا در کمال ذلت بود و در مقابل آنان تعظیم می کرد، گفت: ما در آن شرایط بودیم و امروز به کجا رسیده ایم، ما در دوران شاه در ذلت بودیم و حالا در عزتی بی سابقه قرار داریم تا جایی که جاسوس هایی که در سفارت آمریکا کار می کردند را گرفتیم و چشمشان را بستیم و دستگیرشان کردیم، کجا چنین اتفاقی افتاده است؟ آن زمان هم خیلی ها می ترسیدند که آمریکا کشور را بمباران کند اما امام فرمود آنان هیچ غلطی نمی تواند بکند.

وی تاکید کرد: تا مردم در صحنه هستند دشمنان هیچ کاری نمی توانند بکنند و انقلاب ما هم صادر شد تا جایی که اسرائیل امروز از جوانان فلسطینی و لبنانی می ترسد و این انقلاب سوریه را آزاد کرد که مورد طمع اسرائیل بود و مصر را آزاد کرد و لیبی را از دست آن دیوانه رها ساخت.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه چهلمین سالگرد باید مراسمی کاملا متفاوت با همه مراسم های پیش از آن داشته باشد، گفت: باید ده ها برابر سایر مراسم ها شکوه و عظمت داشته باشد که بخشی از این مسئولیت که جوانان متوجه شوند انقلاب اسلامی چیست و ما را به کجا رسانده به عهده دستگاه های فرهنگی ما است.

جنتی تاکید کرد: امروز برخی در داخل و عده ای در خارج به دنبال این هستند که یک نظام سکولاریستی در ایران برپا کنند و این انقلاب را از درون تهی کند اما دیدیم که شهدایی مثل حججی با افتخار و سربلندی به دل دشمن می زند و سرش را فدا می کند که دشمن از همین روحیه شهادت طلبی می ترسد.

وی افزود: دشمن از امثال حججی می ترسد که با کارش و با آن تشییع جنازه باشکوهی که برایش انجام شد و قطعاً قبرش فردا مانند امامزاده ای محل زیارت خواهد شد می ترسد دشمن از تسلیحات نظامی ما هم می ترسد اما نه به اندازه این روحیه شهادت طلبی.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه ما باید به همه مردم و به خصوص به جوانان بفهمانیم که یادشان نرود چه وضعی داشتیم و امروز در کجا قرار گرفته ایم، گفت: جوانان ما ذات پاکی دارند اما آگاهی برخی از آنان کم است که عده‌ای از آنان مانند حججی انقلابی هستند و عده‌ای دیگر هم می توانند به این جمع انقلابی بپیوندند اما باید آنان را دریابیم و همه ما این وظیفه را در قبال جوانان به دوش داریم، چرا که دشمن هم در پی این است که این انقلاب را که امروز در آستانه چهل سالگی قرار دارد را نابود کند، آنان می گویند همین چهل سال برای انقلاب بس است و باید کنار برود.

وی در پایان یادآور شد: مسئله امروز درباره انقلاب مسئله عزت و ذلت است و کاری که ما امروز برای گرامیداشت چهل سالگی انقلاب داریم نیازمند بودجه است و من نگران این بودجه هستم که چگونه باید تامین شود؟ اگر بخواهیم از دولت بگیریم که مرتب می گوید ندارم و البته دروغ هم نمی گوید چون وضع مالی خوبی ندارد و دستش خالی است اما بهرحال مجلس هم باید در این موضوع کمک کند تا این بودجه تامین شود، این مسئله برگزاری مراسم یک مسئله شرعی و الهی است و خواهشم این است که همه به این مسئله با همین دید نگاه کنند اما با همه بی پولی خدا کمک مان می کند و کارها حتی با کمترین پول انجام می‌شود.

دستاوردهای انقلاب را صادقانه بیان کنیم

همچنین ایسنا نوشت؛

مسعود پزشکیان نیز در این مراسم با بیان اینکه باید دستاوردهایی که در انقلاب داشته ایم را مطابق با واقعیت ببینیم، گفت: اگر بتوانیم واقعی ببینیم و صادقانه با مردم آنچه را که هست بگوییم و مشکلات موجود را هم ببینیم، راحت‌تر می توانیم نفود کنیم تا اینکه بیابیم و تعریف کنیم. به هرحال ما در رسانه‌ها و حتی در نماز جمعه و صداوسیما خیلی چیزها را نقد می‌کنیم و حالا فردا قرار است آنچه را که نقد کرده‌ایم بگوییم که خوب است، این تناقض را در جامعه و بین نسل جوان نمی‌شود به راحتی روشن کرد.

وی افزود: ما باید کاری کنیم که اشکالات را برطرف کنیم و بر اساس اهداف انقلاب حرکت کنیم، آیت الله جنتی گفتند که ما کجا بودیم و قرار بود به کجا برویم. در جمهوری اسلامی هدف انسجام و وحدت کلمه بود، حالا کجا قرار داریم؟ چقدر آن را محقق کرده‌ایم؟ و برای اینکه بتوانیم مشکلات و توطئه‌ها را حل کنیم باید چه کنیم؟

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر صادقانه مسائل را نگاه نکنیم به مشکل می‌خوریم، هیچ چیز بهتر از صداقت نیست که آنچه واقعیت و حق است بگوییم نه اینکه بخواهیم برخی چیزها را کتمان کنیم و چیز دیگری بگوییم.

29212

انقلاب اینکه امروز جوانان اسلامی مسئله مجلس مراسم بگوییم آمریکا بودیم داریم تاکید بودجه افزود رهبری صادقانه خبرگان ببینیم بتوانیم شهادت مشکلات روحیه چیزها مانند انقلابی بخواهیم شورای سالگی واقعیت تامین عده‌ای چگونه هماهنگی برگزاری چهلمین افتاده اتفاقی سفارت گرفتیم بستیم سالگرد رسیدید آیت‌الله برابر توانند موضوع متوجه پیامبر اسلام برویم اسرائیل