برگزیده ها
علی ربیعی : حجم مبادلات ایران و گرجستان در دو سال اخیر 50 درصد افزایش یافته است

مازندمجلس: باکو - ایرنا - علی ربیعی رئیس ایرانی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و گرجستان گفت: حجم مبادلات دو کشور در دو سال اخیر و درفا صله برگزاری دو کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و گرجستان ، 50 درصد افزایش پیدا کرده و به 131 میلیون دلار رسیده که 83 میلیون دلار آن صادرات ایران به گرجستان است.

مازندمجلس: علی ربیعی شامگاه دوشنبه پس از دیدار با نخست وزیر و وزیر دارایی گرجستان ، در گفت و گو با خبرنگار اعزامی ایرنا به تفلیس اظهار داشت: در نشستی که امروز با آقای «گیورگی کویریکاشویلی» نخست وزیر گرجستان داشتیم برای دو برابر شدن حجم مبادلات تجاری دو کشور برنامه ریزی شد .
وی با اشاره به وجود برخی موانع در مسیر همکاری دو کشور، اظهار داشت: تردد کامیون های ایرانی از گرجستان که در حال حاضر از چهار هزار کامیون در سال به 12 هزار کامیون رسیده ، به دلیل شیوه اخذ مجوز با مشکلاتی روبه رو بودند که قرار شد، کامیون های ایرانی بدون مجوز از گرجستان عبور کنند.
رئیس ایرانی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و گرجستان در ادامه افزود: نخست وزیر گرجستان در این نشست اعلام کردند که با علاقه موضوع مبادلات پولی و بانکی دو کشور را پیگیری می کنند و پیشنهاد کردند که بانک های ایرانی شعبه ای در گرجستان داشته باشند، ولی تصمیم نهایی در این مورد در نشست روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و گرجستان که فردا (سه شنبه) برگزار می شود گرفته خواهد شد .
دو طرف حمایت سیاسی خود را از یگدیگر اعلام و برای همکاری در زمینه های مختلف اقتصادی مانند انرژی ، حمل و نقل و پروژه های مشترک اعلام کردند.
وی افزود: ما هم بدنبال این هستیم که بخشی از تولیدات خود را در ایران انجام دهیم وپس از انجام کارهای نهایی تولیدات در گرجستان از این کشور صادر کنیم .
در این زمینه هم به تفاهم هایی دست پیدا کردیم .
ششمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و گرجستان دوشنبه و سه شنبه این هفته ( 17 و 18 مهر ) در تفلیس پایتخت گرجستان برگزار می شود.
آساق ** 337** 1579*شبس*1613* مرضیه فاتحی*انتشار دهنده: عبدالله غفاری

اقتصاد

علي ربيعي

ايران

گرجستان

گرجستان مشترک اقتصادی کامیون ایرانی اعلام کمیسیون مبادلات نهایی برگزار زمینه تولیدات همکاری افزود تفلیس دوشنبه اظهار ربیعی