برگزیده ها

مازندمجلس: وزیر امور خارجه کشورمان گفت: انتخاب های مختلفی در قبال خروج آمریکا از برجام داریم که آنها را مطابق با بهره مندی از منافع برجام ، بر خواهیم گزید.

مازندمجلس: محمدجواد ظریف در پایان نشست هماهنگی برگزاری مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در محل مجلس خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران افزود: ما بارها اعلام کرده ایم که سپاه پاسداران یک افتخار برای کشور ، ضامن دفاع از کشور، تداوم انقلاب و دفاع از مرزهای کشور بوده و در جنگ تحمیلی نقش درخشانی داشته است.
وی گفت: آمریکایی ها با طرح موضوعاتی نظیر قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست گروه های تروریستی ، خود را در میان مردم ایران منزوی تر کرده و در چشم ایرانیان منفورتر می شوند.
ظریف بیان داشت: در صورتی که چنین اشتباه راهبردی از سوی مقامات آمریکایی صورت بگیرد، جمهوری اسلامی ایران به اقدام متقابل خواهد پرداخت و اقداماتی در این زمینه طراحی شده و در زمان مناسب اعمال می شود.
وزیر امور خارجه تاکید کرد: ما بارها اعلام کرده ایم که جمهوری اسلامی ایران سیاست های خود را براساس بهره مندی از منافع برجام تعیین می کند و در این راستا انتخاب های متعددی در داخل و بیرون برجام داریم و براساس اینکه چه میزان منافع ما رعایت شود، این انتخاب ها را اجرایی خواهیم کرد.
ظریف ادامه داد: سیاست دولت ترامپ این بوده که ایران را از منافع برجام محروم کند، اما ما با سیاست های خودمان اجازه نخواهیم داد آمریکا چنین اقدامی را صورت دهد؛ در این راستا تاکنون هم موفق بوده ایم و در ادامه نیز با اقدامات مناسب پاسخ خواهیم داد.
این عضو کابینه دولت دوازدهم تصریح کرد: ما بارها اعلام کرده ایم که توان دفاع جمهوری اسلامی ایران در برابر هرگونه اراده منفی علیه مردم کشورمان قابل مذاکره نیست و آنها به خوبی می دانند و در برجام هم مشخص است که ایران آماده مذاکره در مورد توان دفاعی اش نیست.
ظریف تاکید کرد: آنها هستند که باید در مقابل فروش این میزان سلاح که منطقه را به یک انبار باروت تبدیل کرده پاسخگو باشند و سیاست های خود را در این منطقه تغییر دهند.
وزیر امور خارجه اظهار داشت: ایران از تجربه جنگ تحمیلی برخوردار است و تجربه حمایت هایی که از رژیم متجاوز شد را در حافظه تاریخی خود دارد؛ جمهوری اسلامی ایران در آن آزمون یاد گرفت که باید در دفاع از خودش فقط به مردم خود تکیه کند.
اسلامی جمهوری سیاست برجام منافع بارها اعلام خواهیم میزان راستا مذاکره نطق تجربه منطقه ادامه تاکید پاسداران انقلاب آمریکا تحمیلی آمریکایی اقدام خارجه مناسب براساس