برگزیده ها

مازندمجلس: تارنمای خبری واشنگتن اگزمینر گزارش داد؛«تام کاتن» سناتور مطرح جمهوریخواه و از جمله متحدان «دونالد ترامپ» روز دوشنبه در واکنش به مخالفت جمعی از اعضای کاخ سفید با راهبرد تعیین شده در قبال ایران، از آن‌ها خواست که اگر تصمیم های رئیس جمهوری را اشتباه می‌دانند، از سمت خود استعفا دهند.

مازندمجلس:

 وی در این خصوص گفت: زمانی که شما از جمله اعضای کابینه یا یک مشاور ارشد در کاخ سفید هستید و رئیس جمهوری تصمیمی درست گرفته است، وظیفه دارید به او در دستیابی به اهدافش کمک کنید؛ ولی زمانی که فکر می‌کنید او در اشتباه است، باید حقایق را نشان داده و کمک کنید تا این موضوع را به نحوه دیگری ببیند. کاتن ادامه داد: شاید بتوانید نظر رئیس جمهوری را عوض کنید؛ اما اگر او مخالفت کرد و گفت که کارها را باید بر اساس خواست او پیش ببرید، وظیفه دارید تا (خواسته او را) اجرا کنید. حال اگر بر موضع خود اصرار داشته باشید، باید استعفا دهید.
وی که از جمله متحدان اصلی ترامپ در سنای آمریکا به شمار می‌رود و بارها در مسائل مختلف، همسو با کاخ سفید موضع گرفته است، در خصوص مخالفت برخی وزیران کلیدی کابینه با مواضع ترامپ گفت: آن‌ها می‌دانند که رئیس جمهوری نیستند و تنها وظیفه دارند که مشاوره دهند. جیمز متیس و رکس تیلرسون به ترتیب وزیران دفاع و امور خارجه آمریکا از جمله مخالفان شناخته‌شده راهبرد ترامپ در خصوص ایران هستند.تیلرسون در ماه اوت گفته بود که با رئیس جمهوری آمریکا در خصوص توافق هسته‌ای با ایران اختلاف نظر دارد. متیس هم هفته گذشته در مجلس سنا تاکید کرده بود که برخلاف ترامپ، برجام را در راستای منافع امنیت ملی آمریکا می‌داند.ترامپ مطابق با قانون مصوب کنگره این کشور وظیفه دارد تا 15 اکتبر (23 مهر) پایبندی ایران به توافق هسته ای را مورد تایید قرار دهد.رسانه های آمریکایی گمانه زنی می کنند که وی در سخنرانی روز پنجشنبه گذشته خود با اعلام عدم پایبندی ایران به توافق هسته ای، توپ را به زمین کنگره بیاندازد تا قانونگذاران آمریکایی در خصوص ماندن یا نماندن در برجام تصمیم‌گیری کنند.
ترامپ آمریکا وظیفه جمهوری توافق گذشته برجام آمریکایی پایبندی کنگره تیلرسون مخالفت زمانی استعفا کابینه گرفته کنید؛ دارید وزیران