برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری فرانسه گزارش داد؛ «دیمیتری پسکوف» سخنگوی رئیس جمهوری روسیه روز دوشنبه بار دیگر در خصوص پیامدهای خروج آمریکا از برجام هشدار داد.

مازندمجلس: وی گفت: اگر کشوری مانند آمریکا که از جمله طرف‌ها کلیدی برجام به حساب می‌آید، از توافق خارج شود، این موضوع پیامدهای منفی به دنبال خواهد داشت.
به گزارش نامه نیوز پسکوف ادامه داد: ما تنها می‌توانیم ماهیت این پیامدها را پیش‌بینی کنیم و اکنون مشغول به همین کار هستیم.
وی تاکید کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه بارها اهمیت برجام را برای جامعه جهانی یادآور شده است.
«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا مطابق با قانون مصوب کنگره این کشور وظیفه دارد تا 15 اکتبر (23 مهر) پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را مورد تایید قرار دهد.
وی که در جریان رقابت‌های انتخاباتی بارها وعده پاره کردن برجام را داده بود، تاکنون دوبار ناچار به تایید پایبندی تهران به این توافق شده است.
رسانه های آمریکایی گمانه زنی می کنند که وی در سخنرانی خود در پنجشنبه پیش رو، با اعلام عدم پایبندی ایران به توافق هسته ای، توپ را به زمین کنگره بیاندازد تا قانونگذاران آمریکایی در خصوص ماندن یا نماندن آمریکا در برجام تصمیم‌گیری کنند.
با وجود اینکه دیگر طرف‌های این توافق، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و سازمان ملل متحد پیوسته بر پایبندی ایران به تعهدات خویش صحه می‌گذارند، مقام‌های آمریکایی مکرر مدعی عدم پایبندی تهران به «روح برجام» هستند.
برجام توافق پایبندی آمریکا آمریکایی تایید تهران جمهوری پیامدهای روسیه بارها کنگره