برگزیده ها

مازندمجلس: تعدادی از کارشناسان سیاسی و سیاستمداران اسبق آمریکایی و اروپایی در نشستی در پاریس تأکید کردند که خروج رئیس‌جمهوری آمریکا از برجام به منع اشاعه در منطقه آسیب می‌زند و غیرقابل بخشش خواهد بود.

مازندمجلس: «ویتاچسلاو موشه کانتور» رئیس انجمن مقابله با فجایع هسته‌ای لوگزامبورگ در دهمین نشست سالانه این انجمن در پاریس با انتقاد از اقدام احتمالی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در عدم تأیید پایبندی ایران به توافق هسته‌ای برجام گفت:‌«خروج از توافق برجام غیرقابل بخشش خواهد بود. ما باید اطمینان حاصل کنیم که ایران کاملا به تعهدات خود ذیل این توافق پایبند است».

به گزارش نامه نیوز «ویلیام پری» وزیر دفاع اسبق آمریکا که تقریبا به تمام دولت‌های آمریکا از زمان ریاست‌جمهوری آیزنهاور مشاوره داده است، اعلام کرد، رویکرد ترامپ درباره این توافق «نفرت‌انگیز» و مشمئزکننده است و احتمال وقوع جنگ جهانی سوم را بالا می‌برد.

وی تأکید کرد: «جنگ جهانی دوم جان 60 میلیون نفر را گرفت اما اگر جنگ جهانی سومی در کار باشد، یک جنگ هسته‌ای خواهد بود و باید منتظر پایان تمدن بشریت باشیم...لفاظی‌های تحریک آمیز ترامپ بسیار خطرناک است چرا که شرایط را برای ورود ما به جنگی جدید فراهم می‌آورد».

بنا بر این گزارش، نشست دو روزه انجمن مقابله با فجایع هسته‌ای با سخنرانی «تونی بلر» نخست‌وزیر اسبق بریتانیا امروز دوشنبه آغاز به کار کرد.

بلر در این نشست گفته بود که رئیس‌جمهوری آمریکا باید توافق هسته‌ای ایران (برجام) را حفظ کند. «توافق انجام شده است و ... حالا زمان آن است که این توافق فعلی حفظ شود.»
توافق هسته‌ای آمریکا برجام ترامپ جهانی انجمن گزارش فجایع غیرقابل مقابله پاریس رئیس‌جمهوری