برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > دولت - مشاور رئیس جمهور با انتشار تصویری از فرمانده کل سپاه و وزیر امورخارجه در کانال تلگرامی خود نوشت: دیپلمات‌ها و سرداران به دو شکل مختلف ماموریت فوری پایان دادن به جنگ‌های داخلی منطقه را بر عهده دارند؛ مأموریتی که از سوی رهبری به آنها محول شده است.

مازندمجلس:به گزارش خبرآنلاین، حسام‌الدین آشنا در کانال تلگرامی خود نوشت:

بزرگترین دستاورد سپاه در منطقه کمک به ملت‌های سوریه و عراق و پیشگیری از فرایند فروپاشی تروریستی ساختار دولت - ملت‌های منطقه است. اگر سپاه نبود تروریست‌ها به تخریب حرم زینبیه بسنده نمی‌کردند و سلطه خود را نه تنها بر کربلا و نجف و کاظمین و سامرا که بر حرمین شریفین نیز تحمیل می‌کردند و در انتهای یک سلسله جنگهای پایان ناپذیر چیزی جز سرزمینی سوخته از خانه ابراهیم و محمد(ص) باقی نمی‌گذاشتند.

از نظر ترامپ و ترامپ صفتان گناه نابخشودنی یاران سلیمانی‌ها و همدانی‌ها و حججی‌ها، مقابله همه جانبه و قاطع سپاه با همه اشکال تروریسم دولتی و فرادولتی مورد حمایت آمریکاست که هدفی جز تبدیل کل منطقه به محیط عملیاتی رژیم اشغالگر قدس ندارد. اما ترامپ باید بداند آنچه را که اوباما در برجام به دست نیاورد؛ او هم در پسابرجام به دست نخواهد آورد.

ایران در مذاکرات آستانه به عنوان پرچمدار همگرایی منطقه‌ای نشان داد که میز مذاکره را از میدان مجاهده جدا نمی‌داند و به همگان فهماند که مجاهده و مذاکره دو روی یک سکه و در حقیقت مکمل و متمم یکدیگر هستند.

دیپلمات‌ها و سرداران به دو شکل مختلف ماموریت فوری پایان دادن به جنگ‌های داخلی منطقه را بر عهده دارند؛ مأموریتی که از سوی رهبری به آنها محول شده است. میز مذاکره عرصه‌ای است که تکلیف نهایی نبرد را با تکیه بر دستاوردهای میدانی روشن می‌کند و نقطه پایانی می‌نهد بر جنگهای خانگی که در صورت استمرار نمی‌توان برنده‌ای جز رژیم اشغالگر قدس برای آن تصور کرد.

درست در همین نقطه‌ی فرجامین نبردها و نقطه آغاز مذاکرات است که مرزبندی قاطع و تقسیم کار طلایی امام خمینی(ره) میان سپاهی و سیاسی معنا می‌یابد و به راهنمای عمل دیپلمات‌ها و سرداران تبدیل می‌شود؛ دیپلمات ها به خوبی می دانند که بدون پشتیبانی سرداران و امیران نمی‌توانند صلح را بر جنگ غالب کنند و سرداران به تجربه دریافته‌اند که در مرحله نهایی؛ دستاوردهای میدانی در میز مذاکره نقد می‌شود و صلح پایدار را برای مردم خسته از تنش و منطقه فرسوده از جنگ به ارمغان می‌آورد.

باید روی "بیوتروریسم" برای حفاظت از فرماندهان و نیروها سرمایه‌گذاری کنیم

همچنین تسنیم نوشت؛

امیر احمدرضا پوردستان جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی صبح امروز در هفتمین همایش بهداشت و درمان نیروهای مسلح گفت: امروز که در شرایط صلح هستیم و باید آمادگی‌های بهداری رزمی را ارتقا داد تا در شرایط بحران بتوان قابلیت انعطاف داشت.

وی افزود: یکی از برکات آمادگی نیروهای مسلح این است که احساس امنیت برای مردم بوجود می‌آورد و اعتماد به نفس مردم بالا می‌رود. بوجود آمدن بازدارندگی در دشمن یکی دیگر از برکات این آمادگی است؛ همانطور که در سال 2001 پیش آمد. در سال 2001 دشمن آمده بود تا به ایران ضربه بزند و با کسی هم شوخی نداشت اما آمادگی و صلابت نیروهای مسلح مانع آنها شد.

جانشین فرمانده کل ارتش با بیان اینکه رزمندگان ما باید تحمل زندگی در شرایط سخت را داشته و باید از لحاظ روحی هم این آمادگی را داشته باشند، تا در شرایط سخت ماموریت ها و در محاصره‌ها بتواند بجنگند، اظهار داشت: یکی از شرایط جنگ‌های آینده این است که این جنگ‌ها "انسان محور" هستند نه تجهیزات محور؛ همانطور که در هشت سال دفاع مقدس اینگونه بود و ما با اتکا به نیروی انسانی توانستیم پیروز شویم.

امیر پوردستان با اشاره به اینکه نقش نیروی انسانی در جنگ‌های آینده انکار ناپذیر است، گفت: اولین وظیفه سامانه بهداشت و درمان حفظ سلامت نیروهاست تا بتوانند در جنگ حضور یابند. این سامانه باید برای شرایط مختلف آمادگی داشته باشد چه در شرایط جنگ‌‌های ناهمتراز چه در جنگ‌های نیابتی که مثلا اگر به یک یگان واکنش سریع در همدان دستور داده شد که برود و حمله دشمن از استان دیالی را دفع کند، سامانه بهداشت و درمان باید آمادگی پشتیبانی داشته باشد.

وی افزود: نیروهای مسلح باید هماهنگ و همکار باشند و اگر ظرفیتی در یک سازمان وجود دارد این امکان در اختیار دیگر سازمان‌ها قرار بگیرد، مراکز درمانی نیروهای مسلح باید بیمار محور باشند و ما باید طوری کار کنیم که مراجعین با رضایت از بیمارستان‌ها خارج شوند.

امیر پوردستان با بیان اینکه کشور ما، کشور حادثه خیزی است و نیروهای مسلح باید در صف اول خدمت رسانی در حوادث باشند، گفت: البته طرحی در حال تدوین است و حتی اگر کشوری از ما کمک خواست، باید کادر درمانی نیروهای مسلح اولین نفرات خدمت‌رسان باشند.

امیر پوردستان با تأکید بر اینکه امروز شرایط تهدید نسبت به سال 2001 تغییر کرده و ما در شرایط جنگ نیابتی هستیم، اظهار داشت: دشمن با استفاده از تمام ظرفیت‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در حال فشار آوردن به ما است. حقیقتا دشمن روی "بیوتروریسم" سرمایه‌گذاری سنگینی انجام داده است. سامانه بهداشت باید روی این موضوع برای حفاظت از فرماندهان و نیروها سرمایه‌گذاری کند.

وی افزود: یکی از خواسته های مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندهان موضوع رسیدگی به سربازان است؛ بخش زیادی از این رسیدگی‌ها به سامانه بهداشت و درمان برمی‌گردد. سربازان سرمایه‌های کشور هستند و بسیاری از آنها شاید مشکلاتی داشته باشند، ابتدا باید سلامت سرباز را تامین کنیم تا به عنوان یک حلقه از زنجیره امنیت کشور بتواند ایفای نقش کند.

29212

شرایط نیروهای باشند آمادگی نطق بهداشت سامانه منطقه مذاکره پوردستان سرداران فرماندهان اینکه جنگ‌های درمان فرمانده افزود امروز سرمایه‌گذاری بیوتروریسم ترامپ حفاظت ملت‌های اظهار بتواند جنگهای بوجود همانطور آینده امنیت انسانی درمانی موضوع سربازان نیابتی سلامت پایان اولین نیروی برکات پشتیبانی می‌آورد نیروها سیاسی میدانی مختلف رهبری دستاوردهای دیپلمات‌ها مجاهده تبدیل هستیم ناپذیر اشغالگر مذاکرات جانشین عنوان ماموریت