برگزیده ها
یک مسئول اروپایی خواستار شفافیت ایران در مسائل  سرمایه گذاری در معادن شد

مازندمجلس: تهران - ایرنا - رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان ماشین آلات معدنی اروپا، با اشاره به علاقه مندی فعالان معدنی اروپایی برای حضور در ایران، خواستار شفافیت کشورمان در مسائل سرمایه گذاری شد.

مازندمجلس: به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «سریم زیدی» امروز (سه شنبه) در ششمین همایش و نمایشگاه سالانه سرمایه گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران در محل مصلای امام خمینی (ره) افزود: موسسه ای که تضمین کننده سرمایه گذاری خارجی ها و شرکت های خارجی معدنی برای حضور و سرمایه گذاری در ایران باشد، وجود ندارد.
وی با انتقاد از بروکراسی زیاد در ایران و صرف زمان 6 ماهه برای صدور ویزای کار گفت: اگر ایرانی ها به دنبال حضور خارجی ها در کشورشان و سرمایه گذاری خارجی هستند، باید این قبیل مسائل کوچک را ابتدا حل و فصل کنند.
رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان ماشین آلات معدنی اروپا از تاسیس موسسه ای در آلمان خبر داد که مهندسان ایرانی فعال در عرصه معدن و صنایع معدنی می توانند در آن از آموزش های لازم بهره مند شوند.
وی با اشاره به مشکلات ایمنی موجود در معادن زغالسنگ ایران، از آمادگی این انجمن برای آموزش مسائل ایمنی و همچنین ارائه استانداردهای روز اروپا برای این معادن خبر داد.
زیدی تصریح کرد: ایران از مزایای حضور مهندسان هوشمند، بازار بزرگ و ذخایر معدنی فراوان برخوردار است و ما حاضریم فناوری های نوین، دانش و تجربیات خود را در اختیار ایرانی ها قرار دهیم.
به گزارش ایرنا، این نمایشگاه از بزرگترین رویدادهای معدنی کشور است که بیش از 200 شرکت داخلی و 55 شرکت خارجی بطور مستقیم یا نمایندگان آنها در زمینه ماشین آلات معدنی، حفاری، ماشین آلات و تجهیزات انتقال مواد معدنی، ذوب فلزات، ابزارهای برش و فرآوری سنگ های تزئینی و قیمتی، تجهیزات و فناوری های نوین در معدن، تجهیزات انفجار، مهندسان مشاور و شرکت های سرمایه گذاری در آن حضور دارند.
55 شرکت خارجی از جمله کشورهای ایتالیا، ژاپن، اسپانیا، لهستان، انگلستان، فرانسه، چین، روسیه، ترکیه، آفریقای جنوبی، سوئد، آلمان، دانمارک، چک و جمهوری کره در این نمایشگاه مشارکت دارند که بخش عمده آنها برای نخستین بار در کشورمان حضور یافته اند.
شناسایی توانمندی های معدن و صنایع معدنی ایران، معرفی آخرین دستاوردها، تجهیزات، خدمات معدنی و فناوری های نوین از سوی شرکت های داخلی و خارجی و معرفی طرح ها و پروژه های قابل همکاری و سرمایه گذاری از جمله اهداف این همایش و نمایشگاه است.
این نمایشگاه با همکاری سازمان نظام مهندسی معدن ایران و با حمایت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور و سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شده است.
برگزاری 20 همایش و کارگاه آموزشی علمی، نشسست های تخصصی با حضور متخصصان، اساتید دانشگاه ها و با مشارکت و همکاری سازمان ها و تشکل های معدنی کشور و همچنین بازدید سفیران و هیات های تجاری، بخشی از برنامه های جنبی ماینکس 2017 است.
این نمایشگاه از امروز به مدت سه روز (تا20 مهرماه) برای بازدید عموم باز است.
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
اقتصام* 3065* 1070* 6075*خبرنگار: محمد ملک دار * انتسار: زهرا هجینی نژاد

اقتصاد

معدن

نمايشگاه سالانه سرمايه گذاري در معدن

فعالان معدني اروپا

معدنی خارجی گذاری سرمایه نمایشگاه صنایع معادن تجهیزات مسائل فناوری همکاری مهندسان اروپا ماشین ایرانی ایرنا اقتصادی همایش دارند خبرنگار داخلی معرفی بازدید گزارش مشارکت ایمنی انجمن سالانه امروز آلمان موسسه آموزش همچنین