برگزیده ها
اختصاص زمین‌های وزارت راه به مسکن اجتماعی/ قصدمان ایجاد صف جدید مانند مسکن مهر نیست

مازندمجلس: وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مقدمات اجرای مسکن اجتماعی در حال طی شدن است و زمین‌های وزارت راه برای این طرح اختصاص می‌یابد،گفت: هدف ما در مسکن اجتماعی ایجاد صف جدید و اقدامی که در مسکن مهر انجام شد نیست.

مازندمجلس:، عباس آخوندی در حاشیه هفدهمین همایش سیاست های توسعه مسکن در ایران در خصوص دلایل تاخیر اجرای بحث مسکن اجتماعی گفت: در جلسه‌ای که اوایل هفته جاری تشکیل شد،خوشبختانه مقدمات اجرایی این بحث در حال طی شدن است.

وی افزود: با توجه به تصمیمات گرفته شده در این جلسه سازمان ملی زمین و مسکن را موظف کردیم تا اراضی لازم برای اجرای این طرح در مناطقی که وزارت راه و شهرسازی دارای زمین است معرفی و تامین کند.

آخوندی ادامه داد: از سوی دیگر این وظیفه را در اختیار بنیاد مسکن گذاشتیم تا امور مربوط به اجرای طرح و هماهنگی لازم با کمیته امداد امام خمینی، سازمان تامین اجتماعی و سایر موسسات مربوطه را انجام دهد.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: نکته‌ای که در بحث سیاست مسکن اجتماعی برای ما مهم بود آن است که در اجرای این طرح صف جدیدی از متقاضیان ایجاد نکنیم، بلکه با کمک به بنیاد مسکن کمیته امداد و سازمان تامین اجتماعی شرایطی را ایجاد کنیم تا افراد تحت پوشش آن‌ها سرپناهی برای خود ایجاد کنند.

آخوندی در پاسخ به این سئوال که بانک مرکزی از اختصاص بودجه برای مسکن اجتماعی خودداری می‌کند، گفت: این موضوع را از خود بانک مرکزی بپرسید.

و بنا به گفته حق شناس معاون مسکن شهری بنیاد مسکن، بانک مرکزی بودجه 2400 میلیارد تومانی این طرح را ابلاغ و اجرایی نمی کند.

م

اجتماعی ایجاد اجرای آخوندی تامین مرکزی بنیاد امداد بودجه شهرسازی کمیته سیاست گزارش وزارت خبرنگار اقتصادی اختصاص خبرگزاری اجرایی