برگزیده ها

مازندمجلس: سخنگوی کمیسیون عمران مجلس از بررسی تقاضای جمعی از نمایندگان مجلس برای تحقیق و تفحص از سازمان برنامه و بودجه خبر داد اما رد یا تصویب این درخواست را منوط به جلسات و توضیحات بیشتر کرد.

مازندمجلس: صدیف بدری گفت: در جلسه‌ای که صبح امروز با محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه برگزاری شد نمایندگان متقاضی تحقیق و تفحص از سازمان برنامه و بودجه استدلال‌ها خود را در چندین محور بیان کردند و آقای نوبخت نیز در هر بخش توضیحاتی ارائه کرد.
نماینده مردم اردبیل در مجلس از گزارش رییس سازمان برنامه و بودجه درباره عملکرد  سازمان متبوعش در بخش عمرانی سخن گفت و افزود: نوبخت در این جلسه به تشریح عملکرد سازمان برنامه و بودجه در زمینه چگونگی تعریف پروژه‌های عمرانی و تخصیص بودجه به پروژه‌های اولویت‌دار سخن گفت و بعد از ایشان متقاضیان  تحقیق و تفحص  نظرات و انتقادات‌شان را مبتنی بر محورهای تحقیق و تفحص بیان کردند.
به گفته وی، عملکرد دستگاه‌های اجرایی در تخصیص بودجه‌های عمرانی، معیارهای سازمان برای تعریف پروژه های عمرانی، میزان اعتبارات تخصیص یافته به این پروژه‌ها، سهم استان‌های برخوردار و غیربرخوردار از بودجه عمرانی و چرایی تخصیص نیافتن بودجه به پروژه‌های عمرانی اولویت‌دار از جمله محورهای طرح تقاضای تحقیق و تفحص از سازمان برنامه بودجه است.
بدری یادآور شد: تنها ابزار مجلس برای دسترسی به آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه و عملکرد این سازمان در تعریف و تخصیص پروژه‌های عمرانی، تحقیق و تفحص است و کمیسیون عمران پس از بررسی همه محورها و شنیدن نظرات نوبخت در خصوص تصویب یا رد این تقاضا تصمیم‌گیری می‌کند.
بودجه برنامه عمرانی تحقیق تخصیص پروژه‌های نوبخت تعریف عملکرد محورهای نظرات گزارش تقاضای اولویت‌دار