برگزیده ها
فرمانده نیروی هوایی عمان از پایگاه شهید لشکری بازدید کرد

مازندمجلس: فرمانده نیروی هوایی عمان و هیات همراه، صبح امروز با حضور در پایگاه شهید لشکری مهرآباد از بخش‌های مختلف این پایگاه بازدید کرد.

مازندمجلس: فرمانده نیروی هوایی عمان و هیات همراه، صبح امروز با حضور در پایگاه شهید لشکری مهرآباد از بخش‌های مختلف این پایگاه بازدید کرد.

به گزارش ایلنا، امیر سرتیپ دوم خلبان محمد تسویه‌چی فرمانده پایگاه شهید لشکری در دیدار با سرلشکر مطر علی مطر العبیدانی فرمانده نیروی هوایی عمان ضمن عرض خیرمقدم به بیان تاریخچه این پایگاه پرداخت.

وی با بیان اینکه این پایگاه در سال ۱۹۴۱ میلادی تاسیس شده است، گفت: رشد هوانوردی و عضویت ایران در ایکائو منجر به رشد روزافزون صنعت ترابری هوایی، مسافری و باری در فرودگاه اصلی ایران(مهرآباد) شد.

فرمانده پایگاه شهید لشکری با اشاره به تنوع هواپیماهای موجود، اعم از میگ ۲۹، هواپیماهای سوخت‌رسان، باربری و شناسایی بویینگ ۷۰۷ و ۷۴۷، هواپیماهای سی ۱۳۰، جت فالکون و ... اظهار داشت: کارکنان فنی متعهد و متخصص این پایگاه توانمندی تعمیرات اساسی و بازآماد کلیه هواپیماها را دارا هستند. 

تسویه‌چی ادامه داد: رژه هوایی ۲۹ فروردین که از سوی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران روز ارتش نامیده شد، هرساله با محوریت پایگاه شهید لشکری انجام می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات پایگاه شهید لشکری در امدادرسانی درحوادت غیر مترقبه تصریح کرد: دو محموله کمک‌رسانی به مسلمانان میانمار اخیرا توسط این پایگاه ارسال شده است و محموله‌های بعدی در هفته‌های آتی ارسال می‌شود.

همچنین سرلشکر مطر علی مطرالعبیدانی در این دیدار خاطرنشان کرد: بسیار خرسندم که در این پایگاه قدیمی و کهن حضور یافته‌ام. 

وی افزود: مواردی که امروز مشاهده کردم دستاوردهایی حرفه‌ای و بیانگر توانمندی این پایگاه است و شما شایسته هستید که بین توانمندی‌ها افتخار کنید.  

فرمانده نیروی هوایی عمان با بیان اینکه ما همواره به نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افتخار می‌کنیم، ابراز داشت: گروه دوستی در نیروهای مسلح دو کشور تشکیل شده و در آنجا زمینه‌های همکاری مورد بحث قرار خواهد گرفت.

وی در پایان تاکید کرد: بدون تردید موارد بسیار زیادی هستند که باید در مورد آنها همکاری کنیم و ان‌شاءالله به این همکاری‌ها توسعه خواهیم داد. 

گفتنی است فرمانده نیروی هوایی عمان از اورهال هواپیماهای میگ ۲۹، اف۴، سی۱۳۰، بوئینگ ۷۰۷ و ۷۴۷ و سیمیلاتور بازدید کرد.

پایگاه هوایی فرمانده لشکری نیروی هواپیماهای بازدید اسلامی ارسال بسیار همکاری افتخار دیدار امروز مهرآباد اینکه اشاره توانمندی