برگزیده ها

مازندمجلس: پاپ فرانسیس، رهبر مسیحیان کاتولیک جهان براساس اعلام واتیکان، قصد دارد به منظور دیدار با رهبران ارتش و دولت و همچنین رهبران مذهب بودایی میانمار، به این کشور سفر کند.

مازندمجلس:
 خبرگزاری رویترز گزارش داد: واتیکان امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد: پاپ فرانسیس، رهبر مسیحیان کاتولیک جهان از تاریخ 26 نوامبر تا 2 دسامبر سفری به دو کشور میانمار و بنگلادش خواهد داشت و بر اساس برنامه قرار است در جریان سفرش به میانمار دو مراسم عشا ربانی در این کشور برگزار کرده و در سفر به کشور عمدتا مسلمان بنگلادش نیز یک عشا ربانی خواهد داشت.
پاپ فرانسیس با انجام این سفر تبدیل به اولین پاپی خواهد شد که به میانمار سفر کرده و همچنین دومین پاپی خواهد بود که بنگلادش رفته است. پیشتر در سال 1986 پاپ ژان پل اولین پاپی بود که به بنگلادش سفر کرد.
براساس برنامه ارائه شده از سوی واتیکان، پاپ در تاریخ 27 نوامبر وارد شهر یانگون خواهد شد و بعد از استراحت 24 ساعته، عازم شهر نایپیداو می‌شود و در آنجا مذاکراتی را با هتین کیاو، رئیس‌جمهور و آنگ سان سوچی، رایزن ارشد و وزیر امور خارجه این دولت خواهد داشت.
به گفته یک مقام واتیکان، پاپ همچنین در یک نشست جداگانه و علنی با رهبران ارشد ارتش میانمار دیدار کرده و سپس برای دیپلمات‌ها و سیاستمداران میانمار سخنرانی مهمی را ایراد خواهد کرد.
در همین حال امروز ده ها هزار نفر در یک استادیوم فوتبال در شهر یانگون یک تجمع به نشانه وحدت مذهبی در میانمار برگزار کردند.
در این تجمع که در جریان آن مراسم "دعا برای صلح" برگزار شد، راهبان بودایی، هندوهای مسیحی و مسلمانان شرکت کردند و برای برقرار صلح در ایالت راخین که شاهد عملیات سرکوبگرانه نیروهای امنیتی میانمار علیه اقلیت مسلمان روهینجا بوده دعا کردند.
در این تجمع مجموعه ای از پیروان مذاهب که حامی دولت میانمار هستند حضور پیدا کردند و بسیاری از آنها تصاویر آنگ سان سوچی را که با موجی از انتقادهای بین المللی به دلیل دفاع نکردن از حقوق اقلیت روهینجا روبرو شده به دست داشتند.
میانمار بنگلادش اولین برگزار واتیکان مسلمان یانگون روهینجا اقلیت ربانی همچنین برنامه امروز گزارش فرانسیس تاریخ جریان نوامبر مراسم